För att undvika detta med väntetid kan ni ju fotas innan bröllopet. Jag och min blivande make vill fotas på en plats några mil ifrån kyrkan och lokalen. OCH vid kyrkan och lokalen också.
Vi löser det som såhär:
Då jag säkert varit uppe hela natten och är så nervös att jag skakar som ett asplöv så kommer jag nog starta rätt tidigt med att göra mi iordning. Ngt glas mousserande för nerverna (inte för mycket dock) och sedan ha alla "mina" tjejer med mig att göra oss vackra.
Kl: 12.00 CA möts jag och maken upp för att gemensamt med fotografen bege oss till platsen för fotografering.
Vid 14.45 anländer vi till kyrkan och 15.00 är vigseln. Efteråt fotografering i kyrkan och på trappen medan gästerna är kvar, de vill också fota (känner våra familjer nämligen).
Därefter åker vi iväg i vår transport på en liten uppvisningsrunda i staden medan gästerna rör sig mot lokalen där välkomstdryck och tilltugg serveras. Vi är borta inte ens en timme, vilket ger gästerna tid att komma till lokalen, mingla, leta reda på sin plats vid bordet och så.
ca 17.00 eller så anländer vi, brudskålen sker och sedan lite foton och så sätter man sig till bords och äter.
Däefter har jag inga som helst tider, allt tar den tid det tar. Mellan middag och dans får folk mingla och sträcka på benen, vi försöker dock få tag på någon underhållning i samband med detta också.
Efter detta svänger vi våra lurviga helt enkelt.
Inga onödiga väntetider och så. Ok, vill man inte ses förrän i kyrkan funkar inte detta, men vi har varit ett par i 13 år så den oskuldsfulla delen i traditionen är körd ändå :)