- Brudar i Karlstad/Värmland -
Får man gå lite off topic? Vilken frisör går ni till här i karlstad? Jag känner inte att jag har träffat "rätt" riktigt och nu är det dags igen...
Får man gå lite off topic? Vilken frisör går ni till här i karlstad? Jag känner inte att jag har träffat "rätt" riktigt och nu är det dags igen...
Tack för era frisörstips! Jag tycker det är svårt att htita ett ställe där det inte är så där hypermodernt och flashigt, om ni förstår vad jag menar. Och när man säger vad man har tänkt så säger frisören "Nej gud, det är ju bara så ute så det kan du inte ha" typ
Angående smink: jag sminkade mig själv, med hjälp av svägerskan som är frisör. (och frisörer är ofta utbildade även inom make-up.)
Men med rätt grejer så behöver det inte hålla sämre än om ett "proffs" gör det! Primer är bra att grunda med, sen finns ju tex något som heter Mineral Veil hos I.D som man kan ha på både före och efter för att fixera sminket.
eftersom reglerna är som de är här så vågar jag inte tipsa mer än att hänvisa till två sidor som är bra
för solist:
www.artistbanken.com
där kan man söka på orter tex
för fotograf:
www.fotosidan.se
man måste visserligen vara medlem där men det kan man ju bli för att njuta av fina bilder!
Har någon av er tänkt ha tiara? Hur ser de ut?
Jag kan verkligen rekomendera att göra naglar med Bio Scultpure gel, ser väldigt naturligt ut och håller mycket längre än tippar! Och framför allt: den skadar inte din egna nagel! Jag har gjort båda och jag tycker tippar är värdelöst... Det finns några salonger i Karlstad som gör naglar med den tekniken, kan tex rekommendera Lilla Lagunen
http://www.biosculpture.nu/
eller, ni kanske inte ska gifta er i Säffle just?!!
Ja precis!
Knuseund har ju precis bytt ägare så man vet ju inte riktigt hur priserna kommer ligga framöver, men det är klart att det kostar nog efter vad det smakar :) Jag har varit på många fester där och tycker det är en väldigt fin miljö. Vi spenderade vår bröllopsnatt där :)
Jag har även hört att en del har bröllopsmiddagar i Silvenska villan.
Men om du är ute efter en enklare lokal och ta med egen mat och så där är det kanske bygdegårdar som är ett bättre alternativ.
Det beror väl på hur många gäster man har? :)
Jag minns inte hur det såg ut inne nu men det borde kunna få plats? Du får gå dit och kika!