Inlägg från: Irish Coffee |Visa alla inlägg
  • Irish Coffee

Dilemma! Vigsel i kyrkan även om man inte är troende?

dreams come true skrev 2011-01-18 20:58:07 följande:

Vi är inte heller troende och har således valt att gifta oss borgligt. Det är helt klart "knöligare" att planera en sådan vigsel och få det lika pampigt som i kyrkan, men det går! Ett tag under planeringen var jag (som är den som minst vill gifta mig i kyrkan) nästan beredd på att viga oss kyrkligt. Men sedan kollade jag på svenska kyrkans hemsida över hur deras vigslar ser ut, vad som måste sägas och vad ceremonin måste innehålla. Då flörstod jag igen varför jag verkligen inte vill gifta mig kyrkligt. Så ett råd är att gå in och titta där, känner man att man är helt okej med det upplägget, så kan man ju köra på det. Är man inte det, så planerar man en personlig och minst lika fin borglig vigselceremoni. Vi kommer gifta oss utomhus, i sommar, med en vacker lokal som reservplan, vi kommer ha flöjtspel, manskören som sjunger (förhoppningsvis) och en massa vackra texter. Vi kommer skriva egna löften och det kommer bli SÅ fint.
    Så länge det känns rätt för dig och din blivande så ÄR det rätt!

Haller med till fullo!!!!!!!!!!!!!
    Vi kommer gora det samma i sommar, borlig  personlig cermoni utomhus med egen musk, dikt och sang!! 
    Skulle kannas saaa fel att sta  lava "framfor" gud nar man igentligen inte ar troende......

Men folj era HJARTAN och vad NI vill!!
    Lycka till!! 
Svar på tråden Dilemma! Vigsel i kyrkan även om man inte är troende?