• Jejkej

kofta över klänning

Ni som gifter er på våren eller hösten,
    vad kommer ni ha när det blir lite kallare på kvällen över klänningen?

Jag letar och letar, men hittar inget som jag tycker passar!

• Svar på tråden kofta över klänning
  • Sebastiána

Jag har trekvarstärmar och gifter mig på sommaren så jag tror knappast jag behöver nåt, men om jag gjorde det hade jag valt någon snygg bolero

• Aniara4

Vi gifter oss 3 september, och jag kommer att ha en bolero eller sjal, men det är mest för att jag har runda axlar och tjocka armar, ha ha. På kvällen är vi ju inomhus.

Fast förresten, nåt ytterplagg när man ska ta sig till hotellet... äh, vi åker taxi!

• Zelmah
    Aniara4 skrev 2011-01-19 20:19:46 följande:
    Vi gifter oss 3 september, och jag kommer att ha en bolero eller sjal, men det är mest för att jag har runda axlar och tjocka armar, ha ha. På kvällen är vi ju inomhus.

Fast förresten, nåt ytterplagg när man ska ta sig till hotellet... äh, vi åker taxi!
    Vi gifter oss också den 3 september! Kul Glad ska ha vigselceremonin utomhus så jag får nog safea med att köpa en sjal om det skulle vara kyligt ute, men jag hoppas på Solig såklart :) men man vet ju aldrig hur tempen blir, sept kan ju vara både vaaaarm och kylig..och jag är mkt frusen av mig.  Men sen ska vi vara inne så då är det ju varmt och skönt..

men hade jag gift mig senare hade jag nog kört på en vit pälsbolero/sjal...  Jag har alltid tänkt att jag gifter mig på sensommaren, men september kanske räknas som höstbröllop...
  • Jejkej

Okej. Jag köpte en bolero, som skulle vara offwhite, men det är gul i färgen och kommer säkert skära sig mot min ivory klänning.

Nu har jagbeställt två andra boleros, en i ljusrosa och en i vit, hoppas på att någon av dom blir bra nu bara.

Kavaj tänkte jag på ett tag, men det passar inte alls va? :D

• Fårävvör

Jag har tänkt sticka en liten bolero att ha utanpå klänningen vid behov. men jag har varken fixat mönster eller garn än! Aja, det är ett tag kvar till 28 maj...

• förlovadflicka

Vi gifter oss första oktober, tänkte köpa en pälsbolero att ha över. Tycker inte kofta är särskilt festligt... :)

• Sebastiána
    förlovadflicka skrev 2011-01-20 12:44:00 följande:
    Vi gifter oss första oktober, tänkte köpa en pälsbolero att ha över. Tycker inte kofta är särskilt festligt... :)
    Det blir ju tjusigt!
  • Jejkej
    förlovadflicka skrev 2011-01-20 12:44:00 följande:
    Pälsbolero är så otroligt fint, ibland önskar jag att jag gifter mig på vintern, det passar perfekt, men i maj... päls hör inte till då tycker jag!
  • water lily

Jag är också frusen och vi ska gifta oss i juli så man hoppas ju slippa problemet. Men eftersom att jag ännu inte bestämt om jag ska vara lite respektlös och "snygghetsmaximera" med axelbart i kyrkan eller ha täckta axlar som man egentligen ska så vet jag inte ännu. Jag tror i alla fall inte att kavaj passar in, snarare en tjockare sjal, en bolero med kort eller trekvartsärm, kanske en finstickad bolero istället för tyg, man kan ju ha pärlor på boleron t ex. Jag har knappt hittat några brudklänningar med ärm som jag gillat så det blir det inte i alla fall. Jag tycker det är så konstigt att Magdalena Ribbing t ex alltid skriver att man inte bör ha axelbar klänning på nivån kavaj eller mörk kostym (oavsett typ av fest alltså), och det bör man kanske inte heller men det är ju nästan omöjligt att hitta festklänningar med ärm, ingen yngre har ju det längre. Så jag hade satsat på bolero eller sjal.

• TheD

Satt och bläddrade på denna sida och kom på att jag hade läst omnågon gällande att ha något över sig (kofta), det är iofs inte kofta allt detta men du kanske kan ta en titt om du inte  redan har gjort det :)

Svar på tråden kofta över klänning