• Jejkej

kofta över klänning

Ni som gifter er på våren eller hösten,
    vad kommer ni ha när det blir lite kallare på kvällen över klänningen?

Jag letar och letar, men hittar inget som jag tycker passar!

• Svar på tråden kofta över klänning
  • Jejkej

Okej. Jag köpte en bolero, som skulle vara offwhite, men det är gul i färgen och kommer säkert skära sig mot min ivory klänning.

Nu har jagbeställt två andra boleros, en i ljusrosa och en i vit, hoppas på att någon av dom blir bra nu bara.

Kavaj tänkte jag på ett tag, men det passar inte alls va? :D

• Jejkej
    förlovadflicka skrev 2011-01-20 12:44:00 följande:
    Vi gifter oss första oktober, tänkte köpa en pälsbolero att ha över. Tycker inte kofta är särskilt festligt... :)
    Pälsbolero är så otroligt fint, ibland önskar jag att jag gifter mig på vintern, det passar perfekt, men i maj... päls hör inte till då tycker jag!
  • Jejkej
    TheD skrev 2011-01-21 00:19:00 följande:
    Satt och bläddrade på denna sida och kom på att jag hade läst omnågon gällande att ha något över sig (kofta), det är iofs inte kofta allt detta men du kanske kan ta en titt om du inte  redan har gjort det :)
    Det ska jag försöka hitta! :D
  • Jejkej
    fru2011kanske skrev 2011-01-21 12:49:25 följande:
    Jag gifter mig 20 aug och tänkte nog köpa en fin sjal att ha på kvällen om det blir kallt (har tunna axelband på klänningen)
    Det blir en blå sjal till min vita klänning.
    Oh, det kommer nog bli jätte fint. Vart kommer du köpa sjalen??
  • Jejkej
    Etheleglin skrev 2011-01-21 19:39:40 följande:
    Du, jag hittade en till jag bara måste visa för dig.
    www.elizabethannedesigns.com/blog/wp-content/...
    Nu vill jag också ha kofta! 
    Den var helt fantastisk! Har suttit och letat efter den nu, men finner den inte? Vet du om det finns något länkt dit man kan köpa den?
  • Jejkej
    Etheleglin skrev 2011-01-25 12:23:40 följande:
    Du kan se mer av deras bröllop här: www.elizabethannedesigns.com/blog/2010/05/11/.../

Vet du, jag snodde din idé litegrann och kommer köra på en stickad sjal. Som en härlig mix. Det var för snyggt med stickat för att jag skulle kunna låta bli. Skrattande
    oh, kan verkligen inte smälta den, den är så vacker.
    Jag kunde nog sticka förr, men vågar mig inte på de nu, har beställt hem tre cardigan koftor nu, 2 av dom har jag fått hem, en off whit (kan bli för vitt till min vita klänning) och en ljus rosa som oxå är fin, men fel rosa färg tror ja, den är lite lila i färgen, så nu hoppas jag på att få hem den tredje i veckan som är benvit.

Hehe ett sånt litet problem kan bli så stort och dyrt :) hehe. Men ska nog höra runt om det finns någon som kan sticka mig en. :D

Kommer du sticka själv eller köpa en sjal, vilket färg blir det??
  • Jejkej

Yes, den gröna var snygg, den skulle man absolut kunna sy på ett sidenband för att få den lite lyxigare.
    Fast i rosa då såklart!! :D

Svar på tråden kofta över klänning