• Sammet

musik till utomhusvigsel?

Att ha vigsel ute på en sommardag tycker jag e så härligt att jag nu planerar för det.
    Dock är jag osäker kring vad för typ av musik som passar utomhus där det inte finns studsande väggar omkring. 
    Hur ska man få "effekten"`? 

Om ni också har förslag på levande musik? sångerska?grupp/band?
    är det varmt välkommet.

• Svar på tråden musik till utomhusvigsel?
  • Cantaton

Ute kan ju vara på så många platser. Jag har sjungit på väldigt många utomhusvigslar tillsammans med t.ex. en gitarrist. Då har vi ofta riggat ljudanläggning (om vi så har behövt dra flera hundra meter kabel) för att kunna anpassa ljudnivåer etc. Det var väldigt välbehövligt 19 juni i somras då vigseln var på Djurgården strax efter prinsessbröllopet. Då skulle vi överrösta både bevakningshelikoptrar och kanonsalut m.m.

Men jag har också sjungit a cappella utan förstärkning i snöstorm med lite hjälp av akustiken i ett litet ekotempel.

Berätta lite mer om förutsättningarna så kanske jag kan ge lite utförligare svar!

• Zelmah

funderar oxå lite kring detta... ska ha vigselceremoni ute på ett litet skär med lååång brygga in till fastlandet.. gifter mig 3 sept... det kan ju vara blåsigt så att ljudet försvinner, men har vart på andra vigslar i liknande miljö utan att de haft ljudanläggning.. men då var det helt vindstilla.. kommer att bli anhöriga som spelar för oss, vet inte om vi ska försöka få tag i ljudanläggning, känns som mkt arbete för väldigt kort stund. Kommer ju spelas en del för oss inne i festlokalen sen med o där kommer vi ha ljudanläggning.

• Sammet

Cantaton, tack för tips, vad sjunger du? har du länk så man får lyssna? Solig

• Cantaton

Sammet skrev 2011-01-19 22:14:26 följande:

Cantaton, tack för tips, vad sjunger du? har du länk så man får lyssna? Solig
    Hmm, jag kan dessvärre inte svara på den frågan med hänvisning till reklamreglerna.
  • Lelele

Jag kan tipsa om en sångare och sångerska som även erbjuder duett. Jag vet att dom finns på myspace.com. Det är nog bara att söka på emelie och andreas. 
    Att sjunga utomhus går nog att lösa på något sätt. antingen om man tar ett akustiskt intrument som kompar eller så är det ju bara att dra lite sladdar :)  

• MiaAnd

Vi har samma problem. Lutar åt att det blir någon med gitarr. Då behövs inga sladdar. :) Lite sugen på flöjt eller nåt också, men får nog nöja mig med ett alternativ. Blir för dyrt annars om man inte har någon i bekantskapskretsen.

Svar på tråden musik till utomhusvigsel?