Klänningsval till Mother of the Bridezilla
Jadu, det är sannerligen inte lätt. Min mamma gjorde samma sak när min syster skulle gifta sig. Det var visserligen en lite dyrare klänning av fint märke, men gräslig och den klädde henne inte alls, vilket jag faktiskt sa (men jag var ju inte brud då). Hon gav bort klänningen till en av sina systrar och köpte en ny, lite billigare, tvådelad dress som satt som klippt och skuren och dessutom fick henne att se snyggare ut än vanligt. Tyvärr var detta några år sedan och klänningen är inte lika snygg längre annars hade jag hoppats att hon skulle haft den även på mitt bröllop.
Jag förstår på ett sätt att hon tycker att det är onödigt att lägga pengar på en dyr och fin klänning om hon aldrig kommer att använda den igen, men om det var jag hade jag tänkt tvärtom. Om jag var övertygad om att detta var den sista festen i livet där jag skulle få ha en sån klänning hade jag passat på att köpa något väldigt elegant och tjusigt. Om det är sista tillfället får man ju ta vara på det!!!
Jag har sagt till min mamma att hon egentligen inte ska vara finare klädd än andra gäster, men att det inte gör mig något eftersom jag vill att de ska se vilken fin mamma jag har!