snäckan87 skrev 2011-01-25 20:14:03 följande:
Hortensiablad som du föreslår har en tendens att slokna :( så ingen höjdare att använda tyvärr. Men annan utfyllnad krävs ju absolut.
Jaså?
Den erfarenheten delar vi inte du och jag. I de butiker jag jobbat har Hortensia varit en omtyckt blomma i olika binderier och att även använda bladen har varit en självklarhet, inte minst i sorgbinderier. Däremot är det ju viktigt för hela blomman att den är väl snittad, vattenspänd och av god kvalité.
MrsT2011 skrev 2011-01-25 20:58:44 följande:
Borde det inte bli fint med såna där som ser ut som små knoppar i klase, lammöron tror jag de heter? Jag vill ha en "mjuk" känsla i buketten, förutom färgen är det därför mer "spetsiga" blad som t.ex. murgröna går bort. Syrenblad är ju ljusgröna i början av juni även om blommorna är överblommade. Kan det vara något?
Lammöron är gråsilvriga och förvisso både underbara och mjuka med sina ludna blad, men det är inte vad som kommer upp i mitt huvud när ordet "ljusgrön" används. Men fint vore det säkert. Har du pratat med floristen om de förslag jag hade, så du får se dem?