ClaraH skrev 2011-01-22 14:16:35 följande:
Vi har bokat hotell för långväga gäster och de ville ha svar på antal senast 9 maj, vilket är före utgånget osa.... Annars har vi krav från de vi hyr lokalen av att veta hur borden ska stå senast två veckor innan festen. Och innan des bör vi ju ha gjort bordsplaceringen. Så vi kanske kan sätta i mitten på juli istället+
Låt gästerna boka hotell själva direkt med hotellet. Be hotellet om en "bokningskod" typ ditt namn och bröllopsdatum.
I inbjudan kan ni skriva att det finns hotell (till ett visst pris eller om ni bjuder på det) men att dom måste ringa hotellet innan den 9/5 och boka sitt rum, annars blir dom utan.
Jag jobbar på hotell själv, och vet hur viktigt det är med datum för större grupper.
Men det brukar vara 1 månad innan som är sista datum. Så jag tycker att du ska kontakta hotellet igen och ifrågasätta varför dom behöver ha svar mer än 3 månader innan...
Om du vill så kan du kontakta mig privat (skicka din mail till mig) så kan jag skicka en kopia på generella avbokningsregler för grupper som SHR har tagit fram, så har du något att ha som grund om du ska "omförhandla" med hotellet...