• Madeleine

Catering samt bröllopstårta i GGVV-området???

Hej!

Någon som har tips på bra catering samt någon som göra fina och goda bröllopstårtor i GGVV-området (Gislaved, Gnosjö, Värnamo, Vaggeryd)???

Tacksam för tips!

//Madde

• Svar på tråden Catering samt bröllopstårta i GGVV-området???
  • Darling Daisy

Halloj!

Stiftsgården på Tallnäs (utanför Skillingaryd) har riktigt god mat och erbjuder också catering (har dock bara ätit mat där, ej provat catering).
    Ritz konditori i Vaggeryd gör riktigt goda tårtor enligt mig (har inte provat några specifika bröllopstårtor, dock).
    I Skillingaryd finns en tårtbutik som gör  vackra och väldekorerade tårtor (har aldrig provätit, bara tittat på dem)

Hoppas du hittar några bra ställen. Letar också catering lite smått, så jag kommer att kika in här efter fler tips.

• Darling Daisy

Ja, det var ju dom jag menade! I Skillingaryd, alltså!

• Madeleine

Tack för tipsen! Ni vet inga ställen i Värnamotrakten också?

• JNT

När det gäller catering är Bredaryds Wärdshus fantastiskt bra!! Åt Gnosjö-hållet är nog Götarps Catering de bästa.
    När det gäller tårta tror jag faktiskt Stigs är de bästa i Värnamo, om man vill ha från ett riktigt konditori. Kolla deras hemsida, där finns alla varianter med! Bernts i Gnosjö o Anderstorp är bra om man vill ha gräddiga tårtor (de har grädde i typ alla tårtor...).
    I Värnamo finns ju CityGross också, jättegoda tårtor till bra priser!

Vi ska gifta oss och ha bröllopsfest på Åminne Bruk nästa år. Tror jag bakar tårtan själv faktiskt, är ett litet tårtfreak! :)

• Madeleine

tack för tipsen, känner till alla de du nämde, så ska fundera lite till.. är du ifrån området? jag bor i hbg nu men ska flytta till gbg om en vecka, men jag kommer från området (värnamo kommun) :) och vi ska också gifta oss nästa år och ha bröllopsfesten på åminne bruk! :) fast jag funderar på catering från mr cook i värnamo min pappa hade hört att det var bra, vet du ngt om dem?

• JNT

Ja, jag kommer därifrån, men är uppvuxen i Gnosjö kommun. Vad lustigt att vi ska ha på samma ställe! :)

Jag har ingen egen erfarenhet av Mr Cook, men har bara hört gott om dem. De har flyttat, finns numera mellan Åsenhöga och Marieholm utanför Gnosjö, men de levererar fortfarande till Värnamo med omnejd. Tror de har väldigt bra priser också om jag inte minns fel...

Vi ska ha buffé med kalla rätter och några varma tillbehör. Vi kommer göra en del av maten själva, sedan ska några vänner som har en catering (dock inte här omkring) hjälpa oss att förberda allting dagen innan och samma dag. Vi tar förmodligen den varma maten (t ex potatisgratäng och pajer) från Bredaryds Wärdshus, de brukar vara väldigt bra att ha att göra med och vara flexibla när det behövs.

När gifter ni er då? :)

• Madeleine

jaha där ser man :) vi gifter oss 16/6, ni då?

ja vi får fundera över maten, men du verkar ha rätt bra koll på hur ni ska göra :) vi har inte kommit så långt i planeringen, men gjort budget iaf... 

• JNT

Haha! Vi ville gifta oss 16/6 men då var ju bruket bokat!! Så det var alltså du som hann före! Världen är verkligen liten. ;) De andra lördagarna i juni var också bokade, så vi gifter oss 7/7 istället. Är lika nöjd med det, även om jag drömt om ett junibröllop. :) Var har ni själva vigseln då? Vi gifter oss borgerligt, har vi tur så blir det fint väder och då blir det utomhus på bruksområdet nere vid sjön. Skulle det regna får det bli i festlokalen istället, framför de två stora fönstrena tänkte vi.

• Madeleine

hehe, där ser man.., världen är verkligen liten! man får verkligen vara ute i god tid för att kunna ha sin bröllopsfest där, redan fullbokat i juni sa du, shit! hoppas 7/7 också duger.. vi gifter oss i torskinge kyrka, en liten söt gammal kyrka utanför forsheda. blir nog jättefint om ni gifter er vid sjön, får hoppas på uppehåll!

Svar på tråden Catering samt bröllopstårta i GGVV-området???