• Emblas Mamma

Hur mycket kostar löshår? :)

Jag har visserligen långt hår,
    men till bröllopet vill jag ha MYCKET längre och framför allt tjockare!

Så jag funderar på löshår.
    Det skulle inte vara fel med löshår både innan och efter heller men men..

Det finns många alternativ vad jag förstår, vila är dom och vad kostar dom?
    Kan ni rekommendera något? :)
    JAg ska till frissan i morgon och fråga lite men vill gärna ha lite back-up så jag inte blir "lurad" att köpa det dyraste ;)

• Svar på tråden Hur mycket kostar löshår? :)
  • fikonöra

Kan inte tänka mig att clips kostar så mycket att sätta i. Som någon redan rekommenderat, så har rapunzel en hel del clipsvarianter att välja mellan. Kostar runt tusenlappen med frakt.
    Att fästa clipsen tar bara några minuter för den som är van. Frisören kan ju dessutom "klippa in" löshåret i det egna håret innan själva bruduppsättningen.
    Betalar man för en bruduppsättning kan jag inte tänka mig att de tar betalt utöver för att sätta i clips..

• 4Juni2011

Jag ska köpa löshår med clips hos min frisör jag får ge 1200 kr för hela håret...
    En sak att tänka på är att köpa löshår som frisören är van att arbeta med. Min kompis köpte ifrån nätet löshår som de påstod var äkta men lockarna höll inte ens igenom fotografering.

• fikonöra

Det finns ju olika clipsversioner som sagt, och det man ska undvika är syntet-hår!
    Det är samma kvalitet som på barbiedockor, ser bra risigt ut.
    Remy hår är äkta hår, och helt klart värt de extra hundralapparna..

• ShoegirlNYC

Min frissa tipsade mig om att köppa löshår på TajMahal i Stockholm. De har äkta hår och det kostar under 1000 kr för en hel förlängning. Jag tänker också använda mig av clip-on hår. Jag har sett på deras hemsida att de säljer clip-on hår för 700 kr! Vilket är väldigt billigt. Men då är det ju det med rätt färg... Svårt att veta vilken färg man ska beställa. 

Lycka till! Glad 

• Ocean eyes

Får man alltså komma med eget köpt löshår till frissan och be henne "baka in" det i bruduppsattningen?

De blir inte sura och vill att man ska köpa av dem?

Tror ni någon frisör kan neka detta?

• Dona

clips kostar 890 kr på rapunzelofsweden.se. själv köpt därifrån. var noga med färgen bara. lite ljusare i verkligheten än på bild. tänker själv beställa därifrån igen

• Dona
    Ocean eyes skrev 2011-01-25 21:47:51 följande:
    Får man alltså komma med eget köpt löshår till frissan och be henne "baka in" det i bruduppsattningen?

De blir inte sura och vill att man ska köpa av dem?

Tror ni någon frisör kan neka detta?
    nej jag tror inte det. det är många som köper löshår själva och ber frisören att baka in det i håruppsättningen. tänker själv göra det och min frisör har inget emot det. isf så säljer hon inte eget löshår
  • ShoegirlNYC

Min frisör hjälper till att klippa in löshåret i mitt eget, locka det och sätter upp det åt mig. Jag tror att om man frågar snällt så har de nog inget emot det!Glad

• Emblas Mamma
    ShoegirlNYC skrev 2011-01-26 09:18:26 följande:
    Min frisör hjälper till att klippa in löshåret i mitt eget, locka det och sätter upp det åt mig. Jag tror att om man frågar snällt så har de nog inget emot det!Glad
    jag frågade lite om clips när jag var där, och vi kanske skulle sätta i det.
    Dock tyckte frissan att jag hade hår så det räckte men jag vet inte. Vill gärna ha långt och TJOCKT hår och på bröllopsdagen vill man ju känna sig vackrast i världen så jag vill nog ändå ha clips vad frisören än säger ;)
  • ShoegirlNYC

Ja men då är det bara att fixa det tycker jag! Det är ju ändå du som bestämmer i slutändan och du har väl antagligen en klar bild av vad du vill haGlad

Svar på tråden Hur mycket kostar löshår? :)