• JustMeAndMyLove

Inbjudningskort från Vistaprint?

Är det någon här som beställt från vistaprint?
    Själv har jag köpt såna där gratis visakort och tyckte de var fin men jag är ändå rädd att det ska se"billigt" ut med vistaprint inbjudningskort :/ Vill tex inte ha deras logga på baksidan, kan man få utan?

Hade en liten tanke på att kanske köpa korten och pynta dem med nått sidenband eller liknande. 
    Nån som vet var man kan hitta billiga tunna sidenband?

Visa gärna kort om ni själv köpt från dem eller andra billiga ställen! Tycker deras mallar är så tråkiga så jag tänkte väl designa dem själv, men känner mig lite insperationslös, hehe :) 

• Svar på tråden Inbjudningskort från Vistaprint?
  • Sackhina

Jag har beställt från dem! Tyckte att de var fina, men hade å andra sidan inte så höga krav! Är inte så kreativ och tyckte att det var smidigt och bra!

• mrs sutherlin

Vi har använt dem., vi använde oss dock av funktionen att ladda upp eget kort. Min bror har illustrerat våra save the date- kort, sedan laddar man bara upp inbjudningskorten som en "bild", och väljer huruvuda man vill ha dera logga och så på baksidan. Det kostar lite extra, men vi betalade ca 5-600 kr för 90 kort ´+ kuvert.

Prova att göra ett "låtsaskort" och gå igenom hela betsällningsprocessen utan att faktiskt beställa så ser du hur mycket man kan välja bort, lägga till osv.

• TheD

Vi beställde våra Save The Date-kort med magnet från vistaprint. Gick snabbt :) Inte var det dyrt heller.

• Fragola

Vi beställde från dem, de blev jättefina! Ingen loga hade de, vi beställde lite tjockare papper vilket gör att de ine ser billiga ut.

• Aniara4

Jag blir inte klok på deras priser! Försökte använda priskalkylatorn, men det blev bara mer förvirrad och garanterat fel.

Hur är det med fraktkostnad? Hittar INGEN information om det. Och det står att alla priser är utan moms? Så 10 kort för 70:- (t.ex.) kostar i själva verket 87.50, eller?

• Aniara4

Våra inbjudningskort kom från Vistaprint idag, och jag är jättenöjd! Men prissättningen är minst sagt oklar, och de gör sitt bästa för att pracka på en en massa extrafinesser och andra prylar innan man får komma till kassan. Glöm inte att det tillkommer moms också, den kommer som en överraskning när man håller på med betalningen och ska godkänna beloppet, som då plötsligt är nåt helt annat!

Sammanlagt för 50 enkla kort med färgtryck på framsidan och svartvitt på baksidan (vi hade mer detaljerad information på baksidan för att hålla framsidan lite renare och snyggare), extra tjockt papper (ett bra köp, korten känns gedigna så), matchande kuvert med avsändaradress tryckt om man vill, och ingen reklam på insidan av kuverten, moms, och frakt, kostade det ungefär 750:-, alltså 15:- per kort.

Jag tittade lite på hur man skulle kunna göra egna kort, men med kort, kuvert, dekorationsmaterial och utskrifter (min skrivare har börjat kladda, så vi skulle antingen få köpa en ny skrivare eller köpa utskrifter någonstans) så skulle det bli dyrare.

F.ö. måste jag ha varit lite ouppmärksam, för korten är mycket större än jag trodde, ha ha!

• donna

jag har med beställt från vistaprint. var noga med placeringen av texten bara för det syns ifall det inte är jämnt. men mina blev jättebra och blev jättenöjd

• Aniara4

Just det, det enda som jag inte är nöjd med... Av någon anledning såg jag aldrig funktionen "avancerad redigering" när vi gjorde korten, hittade den sen när jag gjorde banderoller till festen, men det är verkligen märkligt, för jag letade NOGA efter fler redigeringsmöjligheter eftersom vi ville placera texten annorlunda än i mallen. Så avstånden mellan raderna är inte riktigt bra, och jag hade nog valt ett annat typsnitt om jag hade kunnat. Men jag tror knappast det är något gästerna kommer att tänka på. Jag önskar bara att jag hade vetat då vad jag vet nu...

Ett bra tips till er som funderar på att använda dem men inte har gjort det än: börja med att gå in och registrera er utan att köpa något. När man registrerat sig börjar det ramla in mail stup i kvarten med olika erbjudanden. Å andra sidan verkar det som att man får rabatt på korten första gången man är där som inte gäller sen, de har envisa cookies, så vill man få tillbaka nykomlingserbjudandet får man ta en annan dator! (Vi kollade på min och beställde sedan på sambons.)

Jag fastnade för ett par av erbjudandena som kom efter att jag hade gjort kortbeställningen, framför allt en stor banderoll (ca 180 cm lång) till festlokalen med samma design som korten, till halva priset. Till detta la jag en gratis liten banderoll i samma design, en gratis t-shirt som maken ska få på bröllopsdagens morgon (där jag skrivit "NYGIFT" och NN <3 NN), samt en gratis penna med våra namn och datumet på, som vi kan använda till gästbok eller nåt sånt. Var på väg att ta en gratis mugg också, men plockade bort den igen.

• BlackWIngedAngel

Jag lägger in min synpunkt på det hela då. Jag har nämligen fått hem ett inbjudningskort från Vistaprint, fast det visste jag inte förrän jag såg en tjej här på BT som hade samma bild på sin hemsida.

Och både jag och sambon reagerade positivt när vi fick kortet: "Vilket schysst inbjudningskort!" Så absolut ingen billighetskänsla på det kortet i alla fall. :) 

• labbalabba
    JustMeAndMyLove skrev 2011-01-23 18:29:13 följande:
    Är det någon här som beställt från vistaprint?
    Själv har jag köpt såna där gratis visakort och tyckte de var fin men jag är ändå rädd att det ska se"billigt" ut med vistaprint inbjudningskort :/ Vill tex inte ha deras logga på baksidan, kan man få utan?

Hade en liten tanke på att kanske köpa korten och pynta dem med nått sidenband eller liknande. 
    Nån som vet var man kan hitta billiga tunna sidenband?

Visa gärna kort om ni själv köpt från dem eller andra billiga ställen! Tycker deras mallar är så tråkiga så jag tänkte väl designa dem själv, men känner mig lite insperationslös, hehe :) 
    billiga tunna sidenband kan man hitta lite var som helst.. vi gjorde egna inbjudningskort och köpte snöre på panduro och en scrapbookingaffär som heter arkivet som ligger i gbg. Vi hittade även liknande sidenband på Åhlens och Knapp Carlsson (en affär med massa knappar o band o spetsar).. de band som vi köpte kostade 5 kr/m och det går ju inte åt så himla mycket band per kort.
Svar på tråden Inbjudningskort från Vistaprint?