Inlägg från: Moon River |Visa alla inlägg
  • Moon River

Turkos/petrol/petrolium

Hoppar in i tråden. Ska visserligen ha hemligt bröllop men just nu är vi inne på att använda oss av pågeltema i accessoarer osv. Har tänkt matcha med teal (mörkturkos) i skor, slips osv.
    Här är mina drömskor:

• Moon River
    amorvincitomnia87 skrev 2011-04-11 21:33:52 följande:
    Gryyymt snygga skor!!
    Har tänkt att använda mina balskor, som är champagnefärgade, eftersom de ändå inte syns under min långa klänning... Men dessa var som en dröm! Får vill-ha-begär! Var har du hittat dem?
    etsy.com hittade jag skorna, de finns även på ebay har jag sett.
    hittade en matchande väska nu också!
  • Moon River

De flesta turkosa tillbehören drar väldigt mycket åt blått tycker jag.
    Kommer ni att ha en enhetlig turkos färg eller blanda nyanser?

Jag har förresten beställt skorna som är längre upp i tråden, fast jag valde platåvarianten istället.

• Moon River

Nu närmar sig mitt bröllop med stormsteg!

Vi kommer att ha turkosa inslag i skor/matchande väska, dekorationer (bordsdiamanter osv), tårtan kommer också att ha turkosa inslag (hittade bl.a ätbara turkosa "sidenband" till den). Det turkosa återfinns också i vårt övergripande påfågelstema.
    Sen har vi lila som accentfärg också.

• Moon River
    Mrs S 2012 skrev 2012-03-07 07:56:05 följande:
    Hoppas du lägger upp lite bilder efter bröllopet :) Så kan man få lite inspiration!
    Vi har 4 månader kvar (idag) och har inte allt klart än. Ska beställa bukett nu i dagarna det blir turkos/petrol/ivory
    Vad ska du ha för bukett? Svårt med turkosa blommor ju.
    Jag ska däremot ev ha ett turkost band runt buketten, min bukett går också i ivory fast med phalaenopsis med lila mitt.
Svar på tråden Turkos/petrol/petrolium