Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Blommor i fuchsia

Det finns mycket i cerise (fuchsia).

Rosor, nejlikor, gerbera, germini, orkidéer, hortensia, celosia etc. Prata ihop dig med floristen om känsan på buketten så kommer du garanterat att få bra förslag till just din bukett.
    Celosia och orkidéer vore kalas ifall du vill ha något lite annorlunda och ballt men ändå riktigt vackert.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman
    Trolljentan skrev 2011-01-26 11:33:34 följande:
    Passionsblomman: Jag fastnade väldigt mycket för gerberan...tror du det skulle funka med dom och kanske vita orkidéer... Ser framför mig en ganska rund bukett av gerbera i cerise och sedan några vita orkidéer ovanpå dom
     (om du förstår vad jag menar)
    Ja det tror jag absolut det skulle! Du kan nog behöva något mer-några nejlikor tex (precis som det är på bilden som du gillade-för att få lite mer stadga mellan blommorna, det blir jättefint!
    Violator skrev 2011-01-26 11:41:17 följande:
    Passionsblomman: När jag ändå har dig på tråden (haha, sorry för det där dåliga skämtet). Vilka av dessa rosa blommor är juni/juli-blommor?
     Alla finns året om!
  • passionsblomman
    Violator skrev 2011-01-30 22:14:53 följande:
    Åh så bra. Tur att man kan få experthjälp här. Inga som är speciellt billiga för att det är säsong då?
    Nej inte på så vis. Däremot så ligger blommor oftast lägre i ris på sommaren allmänt sett, än vad de gör i exempelvis december. Nejlikor och germini samt rosor får anses som ganska billiga blommor, medan Orkidéer hör till de mest exklusiva och Hortensia kostar också en del. Å andra sidan fyller ju en kvist med orkidéer mycket, precis som en "boll" Hortensia. Det går alltså inte åt hysteriska mängder av de sorterna, så det behöver ändå inte bli galet dyrt.
Svar på tråden Blommor i fuchsia