• 2011

Hur mycket kostar vigselringen?

Förlovningsringen är i patina och har en 0.83C diamant. (Color H, Cut Ideal, Clarity VS1).

Vigselringen är i platina med 26 diamanter och aqua marine om vart annat. Vigselringen är i två delar mellan vilka förlovningsringen passar in. De sitter ihop i botten med två tvärgående "stödpinnar".

• 2011

23 diamanter och 23 aquamarine var det visst (förutom solitären). Ringarna är köpta i USA och kostade kring 60000 exkl. moms (men har värderats till mer än det dubbla i Sverige).
    Min släta guldring gick på 2-3 tusen kronor. Jag tycker inte att man behöver köpa dyra ringar för att bevisa sin kärlek, man älskar varandra lika mycket i alla fall. Å andra sidan har min blivande har drömt om en sådan här ring, och jag har råd att ge henne den.

• 2011

Förlovningsringen beställdes från en väldigt välrennomerad on-line butik (JamesAllen.com) och vigselringen specialbeställde jag på plats hos en guld/platina-smed i USA (www.lithosjewelry.com/). Jag var aldrg orolig i något av fallen. Jag fick ändra storleken på förlovningsringen i efterhand, men då den skulle göras mindre kostade det bara några hundralappar. Jag köpte ringarna med nästan ett års mellanrum så jag behövde inte punga ut med allt på en gång.

Svar på tråden Hur mycket kostar vigselringen?