• Emblas Mamma

Hur mycket kostar vigselringen?

Vad kostar eran vigselring brudar?

Jag har märkt att det inte är så ofta mannen har vigselring men om er blivande kommer ha det så lägg gärna till en kommentar! :)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket kostar vigselringen?
  • 2011

23 diamanter och 23 aquamarine var det visst (förutom solitären). Ringarna är köpta i USA och kostade kring 60000 exkl. moms (men har värderats till mer än det dubbla i Sverige).
    Min släta guldring gick på 2-3 tusen kronor. Jag tycker inte att man behöver köpa dyra ringar för att bevisa sin kärlek, man älskar varandra lika mycket i alla fall. Å andra sidan har min blivande har drömt om en sådan här ring, och jag har råd att ge henne den.

• Emblas Mamma
    2011 skrev 2011-01-27 13:28:28 följande:
    23 diamanter och 23 aquamarine var det visst (förutom solitären). Ringarna är köpta i USA och kostade kring 60000 exkl. moms (men har värderats till mer än det dubbla i Sverige).
    Min släta guldring gick på 2-3 tusen kronor. Jag tycker inte att man behöver köpa dyra ringar för att bevisa sin kärlek, man älskar varandra lika mycket i alla fall. Å andra sidan har min blivande har drömt om en sådan här ring, och jag har råd att ge henne den.
    åh men den är helt underbar!
    Men jag skulle aldrig lägga så sjukt mycket pengar ;) Om jag inte var snuskigt rik då :D
    en så jättesnygg!
    Men hur vågade du bara beställa den? Fick du betala allt på en gång? Tänk om du inte fått den eller om den inte passat?
    Jag tänkte med beställa utomlands först men vågade aldrig ;)
  • Emblas Mamma
    Jag han skrev 2011-01-27 07:41:26 följande:

åh, nu kan jag inte klistra in min bild.. Går inte att få in sidan heller..
    Men min kommer från
    www.tvahjartan.se  under alliansringar finns en ring som heter Elina. Den får det nog bli.. OM jag inte ändrar mig till den lite dyrar Elina 2 rader, men det kändes inte riktigt hundra sist jag provade.
    Men man hinner ju ändra sig hundra gånger

Grejen är att jag inte har någon förlovningsring, så jag vill inte ha något som ser "fjöligt ut". Samtidigt som jag inte vill ha något enormt glittrigt.  Svårt att hitta den perfekta när det finns så många att välja mellan

den var jättesnygg!!
    Jag vill egentligen med ha något sånt stort men mina fingrar är rätt små och det får inte plats så mycket ringar på tyvärr :/
  • Jag han
    Emblas Mamma skrev 2011-01-27 13:43:30 följande:
    den var jättesnygg!!
    Jag vill egentligen med ha något sånt stort men mina fingrar är rätt små och det får inte plats så mycket ringar på tyvärr :/
    Tack! Jag har lite knubbigare fingrar, så tror nån av dom kan funka :)
    Vad ska du ha för ring?
  • Emblas Mamma
    Jag han skrev 2011-01-27 14:10:57 följande:
    Tack! Jag har lite knubbigare fingrar, så tror nån av dom kan funka :)
    Vad ska du ha för ring?
    jag vet inte ännu riktigt säkert!
    Jag har funderade på en palladiumring med rosa och vita diamanter eller safirer i!
    Tänkte böcja med 5 stenar och köra varannan färg, och sen fylla på efter hand :)
  • Jag han
    Emblas Mamma skrev 2011-01-27 14:13:22 följande:
    jag vet inte ännu riktigt säkert!
    Jag har funderade på en palladiumring med rosa och vita diamanter eller safirer i!
    Tänkte böcja med 5 stenar och köra varannan färg, och sen fylla på efter hand :)
    Inte vet jag vad palladiumring är för något, men det lät väldigt fint ändå! :)
  • Emblas Mamma
    Jag han skrev 2011-01-27 14:15:05 följande:
    Inte vet jag vad palladiumring är för något, men det lät väldigt fint ändå! :)
    det ser ut som vanligt vitt guld fast lite mer silvrigare i färgen tror jag?
    I vilket fall säger dom att det håller mer i färgen och inte blir grått..

Så jag tror det blir en sån :D
  • 2011

Förlovningsringen beställdes från en väldigt välrennomerad on-line butik (JamesAllen.com) och vigselringen specialbeställde jag på plats hos en guld/platina-smed i USA (www.lithosjewelry.com/). Jag var aldrg orolig i något av fallen. Jag fick ändra storleken på förlovningsringen i efterhand, men då den skulle göras mindre kostade det bara några hundralappar. Jag köpte ringarna med nästan ett års mellanrum så jag behövde inte punga ut med allt på en gång.

• SeptemberBrud
    2011 skrev 2011-01-26 22:21:38 följande:

Förlovningsringen är i patina och har en 0.83C diamant. (Color H, Cut Ideal, Clarity VS1).

Vigselringen är i platina med 26 diamanter och aqua marine om vart annat. Vigselringen är i två delar mellan vilka förlovningsringen passar in. De sitter ihop i botten med två tvärgående "stödpinnar".

WOW! Jag hade faktiskt tänkt mig något liknande, med jättemånga diamanter!
    Supersnygg verkligen! =)
  • Sarah

Min kostade svindlande 210 000...

• bebislängtan

Min kostade ca 17,000:-. Gjorde våra hos en guldsmed. Min vigselring är som två ringar i en kan man säga, i palladium. Bild finns i mitt galleri. Maken har bara vigselring då vi valde helt nya och har inga förlovningsringar. Därför har jag en ring som ser ut som två som sitter ihop

• Oniq

Både jag och pojkvännen kompletterar våra förlovningsringar i vitguld med smala enkla gulringar i i rödguld.
     Landar på ca 7,500:- för båda ringarna & gravyr tillsammans.

• 2010 2010

Vi köpte nya förlovningsringar och vigselring till mig. Blev 8840 kr totalt efter rabatten (det var 20 %) Mannen har valt en 8 mm blankpolerad titanring, jag har valt en 5 mm blankpolerad titanring och en 3 mm vigselring med 9 diamanter på 0.02 ct st. Blir precis som jag tänkt mig; en bred förlovningsring, en smal vigselring med diamanter som täcker hela ovansidan.( I fadenfattning)
    Vigselringen i sig gick på närmare 9 000 själv, våra förlovningsringarna gick på ca 1000 lappen st.

• Molle2011

Min vigselring kostar ca 120 000 och har en oval, briljantslipad diamant på 1,1 ct TW VVS1 i en öppen sarg med slät kant i en stilringsskena. Att ha sarg som infattning gör att stenen inte "sticker ut" lika mycket vilket gör den lite mer praktisk att bära (så att man slipper fastna med den). Först tyckte jag att det var på tok för dyrt men sambon tyckte att det var värt att lägga de pengarna eftersom jag ska ha dem hela livet.  SkrattandeFörlovningsringen, som kostade 25 000, är en helalliansring med 24 briljantslipade diamanter i en stilringskena och jag bara  ä l s k a r  dem bägge två!

Bilden på vigselringen är inte riktigt överensstämmande med verkligheten eftersom jag, som sagt, ska ha en stilringsskena (samma som förlovningsringen) så att ringarna passar fint ihop. Stenen och infattningen är dock densamma som i verkligheten.
  • MagicBride
    Sarah skrev 2011-01-28 18:19:28 följande:
    Min kostade svindlande 210 000...
    Oj har du ingen bild? Hade varit spännande att se vad man får för så mycket pengar
  • Miceme

Detta är min ring fast jag ska ha 0,47ct, den ringen fanns bara på bild i gult guld. (detta är alltså samma fast större ct) Jag har betalat 9600kr. Har inte fått den än så jag väntar med spänning!
    Den är precis likadan som schalins vilnius som jag såg att någon annan också valt! Kul!

• S2011

vi betalar under tusenlappen för bägge våra ringar.
    men så har vi valt titanringar. fem stenar i min ring, hans är helt slät. 

• 2010 2010
    S2011 skrev 2011-02-21 13:11:33 följande:
    vi betalar under tusenlappen för bägge våra ringar.
    men så har vi valt titanringar. fem stenar i min ring, hans är helt slät. 
    Hur lyckades du hitta en titanring med stenar för under tusenlappen?
  • Semlorna

1800 kostade ringen (finns i mitt galleri) men jag ska förminska den så det kommer gå på några hundra till.

• S2011
    2010 2010 skrev 2011-02-21 14:02:26 följande:
    Hur lyckades du hitta en titanring med stenar för under tusenlappen?
    det var inte så svårt, hittade den på en amerikansk sida.
    stenarna är fusksafirer, men jag är inte så sjuk på att det "ska" vara äkta.

vill man kan man byta ut dem framöver.

Svar på tråden Hur mycket kostar vigselringen?