• Oonah

Får ni ekonomisk hjälp av era föräldrar eller andra?

Emblas Mamma skrev 2011-01-25 14:14:16 följande:
    Finns det ingen där ute som kommer få hela bröllopet betalt? :)

Har hört att det vanligaste var att brudens föräldrar betalade hela bröllopet förr - stämmer det verkligen!?
    Vad fattig man borde blivit då som föräldrar! :)
    (men man kanske inte la så stora summor som idag)
    Vi får hjälp av mina föräldrar. Mamma har alltid velat hjälpa till med det, sedan flera, flera år tillbaks. Glad

"Jaha, blir det inte bröllop för er snart, eller? Ni vet väl att jag och pappa gääärna hjälper till med det?" 

Så de står för lokalhyra + mat + dryck, medan vi står för allt annat.

Som tack ska vi bjuda dem på en jättevacker svit i vårt hotell - och så har jag lovat att jag ska göra detsamma för hennes blivande barnbarn, när den dagen kommer. Skrattande

Vi är fruktansvärt tacksamma för deras hjälp - tack vare den kommer vi kunna ha vår drömbröllopsdag.

- May everything beautiful and best be condensed into this Email. I sincerely wish you happiness, cheerfulness and success.
  • Oonah
    Emblas Mamma skrev 2011-01-25 18:57:52 följande:
    Till en annan grej som hör tråden till:

Lite spännadne det där med att vissa inte vill ha ekonomisk hjälp fastän dom blir erbjudna?
    Snälla varför vill man inte ? :)

JAg har hört argumentet att man får göra mer som man vill om man betalar själv, men är det verkligen så?

Ni som FÅR konomisk hjälp:
    Känner ni att era föräldrar eller dom som hjälper er vill vara med och bestämma massa om bröllopet som är jobbigt?
    Nej, mina föräldrar har lagt det helt i våra händer. Självklart kommer jag vilja ha hjälp med planering och detaljer av min mamma - som har sett fram emot det här bröllopet mer än mig, tror jag, och som själv älskar att planera fester! :D 

- May everything beautiful and best be condensed into this Email. I sincerely wish you happiness, cheerfulness and success.
Svar på tråden Får ni ekonomisk hjälp av era föräldrar eller andra?