Emblas Mamma skrev 2011-01-26 15:18:47 följande:
ja det är klart jag vet, me ndet är inte säkert mina föräldrar vet :D
JAg älskar mina föräldrar 10000000 gånger mer än svärföräldrarna hur mycket pengar dom än ger oss!
Min mama och pappa har alltid tid för att hjälpa oss och det är mycket mer värt :) :)
Men som sagt, blir man inte lite orolig för att föräldrarna ska bli lite ledsna över att svärföräldrarna ger mycket mer?
Men jag berättar inte allt vi får för min mamma, finns egentligen ingen anledning! Bättre att hålla tyst ibland! :=)
Isf blir väl föräldrarna ledsna för att de inte kan ge mer pengar. Då får man försöka göra det klart för föräldrarna att pengarna inte spelar någon roll. Men sedan behöver man ju inte berätta allt heller som du skriver. Ibland håller man ju tyst om saker för att skydda andra.
SeptemberBrud skrev 2011-01-26 15:56:47 följande:
Hej! Har inte orkat läsa igenom hela tråden nu,
men är helt klart förvånad hur många det är som FÅR så mycket pengar av sina föräldrar!
Vill ni inte visa att ni är vuxna människor som tar ett nytt steg in i livet tillsammans och klarar er utan era föräldrar?
Hur kommer det sig överhuvud taget att så många VILL ha hjälå?
Vi är stolta och betalar gärna vårt bröllop själva, kan bero på att vi är lite äldre med.
Men jag tycker att man äldre som yngre ska försöka skrapa ihop pengar själv om man vill gifta sig, man får helt enkelt ha ett bröllop man har råd med.
Men det är vad jag tycker!
I mitt fall så sa ju jag och min MB direkt att "det blir ingen fest" när vi meddelade att vi ska gifta oss. Detta är för att festen är sekundär, vi har råd med det som är viktigast (vigsel, kläder, blommor, ring, middag för närmsta familjen, 25 pers, resa osv). Men visst vore det roligt med en fest också (fast det sa vi inte då). Då sa våra båda föräldrapar att de ville hjälpa till att ordna och betala på festen om vi kan tänka oss det. Så det sa vi ja till och får ekonomisk hjälp för. I övrigt är det så som vi planerat och det vi vill och kan betala för.