Inlägg från: Sommarbrud |Visa alla inlägg
  • Sommarbrud

Får ni ekonomisk hjälp av era föräldrar eller andra?

Vi får hjälp av våra föräldrar, min mamma är helt lyrisk och älskar att planera:)

Så vi kommer få ca 100tkr Väldigt generöst med andra ord:)

• Sommarbrud
    Emblas Mamma skrev 2011-01-25 21:37:57 följande:
    MEN VAFAN! jag är så jävlans avis på er!
    Hur kan dom vara så hjälpsamma!? :D
    Mamma har nog längtat efter den här dagen:) Och hon har det gått ställt ska jag väl säga.  Vi ville gifta oss 2012 för att spara men det blir nu till sommaren :)

Mina föräldrar är skilda så jag får lite av pappa med
  • Sommarbrud
    Emblas Mamma skrev 2011-01-25 21:43:09 följande:
    men det är ju ändå sjukt mycket! Din mamma måste ju antagligen sparat långt innan eller ha ett riktigt bra jobb ;)

Tänk om vi skulle få så mycket, då skulle vi ta en jorden runt resa på köpet ;)
    Hon har ett bra jobb, ja resa jorden runt skulle inte vara fel:)

Fast jag håller nere på annat min klänningn köpte jag på rea 1400klipp!
  • Sommarbrud
    Emblas Mamma skrev 2011-01-25 21:52:25 följande:
    Det var billigt!
    Men kommer ni bara lägga dom pengarna ni får av din mamma eller betalar ni också?
    Vad kommer ni lägga mest pengar på? Resan? Ringarna? Fotograf eller bröllopsmiddagen? :)
    Oj middagen/festen går på 140
    sen ringen 25(tips från en här sparade, billigare än jag hittat)
    kläder till sambon och bestman och två tärnor ca 10000
    Resa:50tkr inte fick pengar
    hår o smink ca 4000Dyyyrt tycker jag

Sen är inte allt klart med tex fotograf, band tårta :(Ligger lite efter alla verkar vara så duktiga o boka

Men ca så här ser det ut
  • Sommarbrud
    Emblas Mamma skrev 2011-01-25 21:59:59 följande:
    då får ni ju lägga en del själva med! Men det blir nog fantastiskt!!
    Men jag skulle lätt ha lagt precis lika mycket om min mamma var så "snäll" ;)
    fast hade jag fått välja så hade jag hellre ett henne ge mig pengarna till ett hus istället, "hoppas"hoppas"
    :P
    Ja jag har läst lite om era husplaner:) Spännande! Dyrt med hus men roligt:)
    Önska dig bidrag i b-present?
  • Sommarbrud
    Emblas Mamma skrev 2011-01-26 16:35:12 följande:
    Ni som får pengar av era föräldrar:

Varför fick ni pengar? Skulle ni inte haft råd annars?
    Eller får ni pengar över så ni kan lägga det på något roligt t.ex bröllopsresa eller dyrare ringar än vad som var tänkt från början?
    Vi får pengar, vi hade nog haft samma ställe annars med. Vet inte riktigt varför vi får pengar snälla föräldrar med möjlighet att ge kanske? Men självklart nu kan vi göra just som vi vill utan att fundera allt för mkt på kostnaderna.

var det ett svar ? :)
  • Sommarbrud
    Emblas Mamma skrev 2011-01-26 16:46:01 följande:
    haha javisst! Men ni gör lite som ni vill utan att behöva tänka så mycket på kostnaden då?
    Ni tar inte medvetet lite dyrare ringar eller transport?
    Eller kanske liveband om ni inte tänkt ha det innan?` Eller kanske en lyxig trerätters? :)
    PEngar är allt bra att ha ibland det måste jag säga! :P
    Ja vi har valt att bjuda på allt, övernattning, mat fri bar. Men ringarna blir faktiskt billigare än tänkt :) Jag försöker hitta lite saker som e billigare men maten, festen och stället är inget sparat på.

Ja ibland är pengar bra att ha, men det blir ju inte roligare för att det e dyrare det är ju människorna som gör festen :)
Svar på tråden Får ni ekonomisk hjälp av era föräldrar eller andra?