Får ni ekonomisk hjälp av era föräldrar eller andra?
Ja, på ett sätt eftersom att vi har fått en massa gammalt guld av mina föräldrar, har varit förlovnings- och vigselringar på mammas sida. Detta tror vi kommer täcka kostnaderna för både förlovningsringar och min vigselring, så det betyder ju att vi får alla våra ringar av dem. Förutom detta så vill jag absolut inte ha någon mer ekonomisk hjälp av mina föräldrar eftersom att de hjälpt mig med pengar till min häst under studietiden och nu är det dags att bli vuxen och klara sig själv. Jag tycker på ett sätt att ett giftermål är en stor symbol för att man går in i vuxenlivet så det skulle ju kännas bra att klara av det på egna ben. Sambons föräldrar vet ännu inte om att vi ska gifta oss så vet inte om de kommer erbjuda sig (vi gifter oss nästa år). Eventuellt tar vi emot hjälp från dem men maximalt motsvarande vad våra ringar blir värda (alltså vad mina föräldrar gett). Dock så förväntar vi oss inget från dem utan vi klarar hela kostnaden själva, ca 80-90k inkl bröllopsresa. Jag är student med CSN och lite extrajobb och mannen har en vanlig lön på ca 23 000 brutto. Vi är sparsamma och det är inga problem. Om de erbjuder sig att betala tror jag absolut inte att detta kommer innebära att de tycker att de ska vara med och bestämma om bröllopet.