Får ni ekonomisk hjälp av era föräldrar eller andra?
Vi betalar allt själva, ev kanske mina föräldrar betalar något litet i sammanhanget typ motsvarande min håruppsättning eller kanske transporten från kyrkan. De har iaf nämnt det själva men så har jag inte hört mer om det. Pappa har iaf tagit ledigt 2 dagar innan för att hjälpa till.
Vi har en budget på ca 50 000 men ju billigare desto bättre ändå =) Men vi har väl hälften kvar, började spara i nov så det ska nog gå bra hoppas jag verkligen. Annnars har vi ju sparkonton att låna ifrån om det nu skulle fattas några tusenlappar, går ju fylla på det snabbt i efterhand. Anledningen var att vi kom påi i sep att vi skulle gifta oss i juni och var lite segstartade.
Bra löner har vi väl inte, det är väl ganska medel han har bara gymnasieutb och iof väldigt bra lön för det, jag kännar mindre och har 3 års högskoleutbildning. Vi har hus och 3 barn, vi klarar ju spara ca 7000/ månad nu men allt går ju inte till bröllopet då; det delas upp på barnen, buffert/huskontot och bröllopskonto.
Fel är det ju inte att få ekonomisk hjälp, jag skulle kanske känna mig lite dum att få allt betalt, jag menar jag är ju ändå vuxen och självförsörjande men lite stöttning skulle jag ju inte tacka nej till ändå. Men viktigaste är ju hjälpen runtomkring. Tyvärr lyser den lite med sin frånvaro från ett visst håll =(