Inlägg från: Mini2011 |Visa alla inlägg
  • Mini2011

Får ni ekonomisk hjälp av era föräldrar eller andra?

Vi kommer att få större delen av bröllopet betalt av mina föräldrar. De tycker att det är självklart att bidra med en rejäl slant när deras enda dotter gifter sig. Vi kommer även att få en del pengaqr av min blivande mans föräldrar. Bröllopsresan + en del andra kostnader.

Jag tycker inte alls det känns konstigt att våra föräldrar vill bidra, men jag kanske är lite gammaldags.

Hur stora budgetar har ni andra? Det kanske beror på storleken på den... Vi har ganska mycket släkt på bröllopet och det är ju maten som är den absolut största posten i vår budget.

• Mini2011
    Emblas Mamma skrev 2011-01-26 18:30:14 följande:
    får ni hela resan betald!?
    Vart ska ni åka hän då? :)

Vi har budget på 100.000 om inte ganska mycket mer (har slutat räkna) men då är resan inkluderad! Vi betalar kanske 80tkr själva och resten föräldrarna..
    Er då? Och hur mycket betalar ni själva?

Vi är 70-80 gäster

Lyckades visst radera en rad. Vi betalar bröllopsrean och några andra kostnader själva.
    VI ska åka till Fiji, i tre veckor direkt efter bröllopet Vi kommer att önska oss pengar till resan i bröllopspresent.

Med resan har vi en budget på över 200.000. Min föräldrar kommer att betala mer än hälften. De står för hela middagen för ca 100 gäster + mina kläder + säkert lite till.

Min blivande mans föäldrar kommer att betala för fotografen + något mer. Resten står vi för.

För oss var det jätteviktigt att kunna ha en fest för alla våra nära och kära.

Jag håller med en tidigare skrivare, om föräldrarna har råd och vill vara med ch bidra, så varför inte. Jag skämms inte ett dugg!

• Mini2011
    Emblas Mamma skrev 2011-01-27 18:25:20 följande:
    Det finns vissa som verkar tro att det bara är unga brudar som får hjälp ekonomiskt!

Är det bara yngre brudar och deras blivande som får hjälp ekonomiskt eller finns det ingen äldre?

Drömmer
    Jag och min sambo fyller båda 28 i år. Vet inte om man räknas som gammal eller ung då. Vi har båda två varsin högskoleexamen och jobbar båda två med det vi är utbildade till. Vi skulle har råd att betala bröllopet själva, men mina föräldrar har hela mitt liv sagt att de ska betala en stor del av mitt bröllop när/om den dagen kommer.

Så när vi hade bestämt datum för vigseln så frågade jag helt enkelt hur mycket de villa hjälpa till med. Och jag har iallafall en sån relation till mina föräldrar att de hade kunnat sagt "Nej, vi vill inte hjälpa till" om de inte hade velat det. Och det hoppas jag att de flesta har,
Svar på tråden Får ni ekonomisk hjälp av era föräldrar eller andra?