Inlägg från: Emelie 87 |Visa alla inlägg
  • Emelie 87

Får ni ekonomisk hjälp av era föräldrar eller andra?

Faktum är att mina föräldrar har varit med från början och sparat pengar. Till en början sa vi nej, men mamma och pappa är envisa och insisterade på att få hjälpa till. Så vi satte upp en fond dit alla då kunde spara en slant varje månad. Även fästis föräldrar har lagt in lite pengar där, men sedan erbjöd dom sig att betala uppehället för alla som reser hit från Iran.

Totalt har vi nu sparat ihop över 200 000.

En fästis, två barn, oändligt med kärlek
  • Emelie 87

just ja.. en sak till. Jag tycker absolut inte det är  fel att ta emot ekonomisk hjälp. Det möjliggör ju förverkligandet av det bröllop man gått och drömt om i hela sitt liv.
    Det är egentligen bara att tacka och ta emot. :)

• Emelie 87
    Emblas Mamma skrev 2011-01-29 08:37:00 följande:
    oj vad mycket! :)
    hur länge sparade ni då? Vilka är det som sparat mest av er? :)

Tänk om mina föräldrar ville göra så, vi kanske rent ut av skulle sätta upp ett konto själva där alla fick bidra ;) haha..
    Men i så fall till huset vi vill ha - mycket viktigare :D
    Jo det har ju blivit en hel del, för drömmen var att slå till så stort som möjligt. :)
    Vi började spara nästan omgående efter att vi förlovade oss för ett par år sedan, men sedan vi öppnade fonden har mina päron lagt ut mest. :)

Guud ja vi borde också satsa på boendet.. en större lägenhet närmare stan. En liten tvåa i förorten räcker inte långt med två växande ungar. :p
  • Emelie 87
    SeptemberBrud skrev 2011-01-30 13:07:30 följande:
    Frågan är ju hur mycket ni egentligen lyckats spara ihop själva?
    Runt 70000 med egna resurser. Så visst har päronen varit till stor hjälp. :)
Svar på tråden Får ni ekonomisk hjälp av era föräldrar eller andra?