Inlägg från: Sommarbrud |Visa alla inlägg
  • Sommarbrud

Är det DÅLIG STIL att ta kuvertavgift? Varför? Varför Inte?

Spännande fråga:)
     Har aldrig varit på ett betalbröllop, det borde ju vara lättare att bara önska sig pengar? Då får folk välja hur mkt de vill ge?

Ett bröllop hemma i trädgården är ju lika bra som ett på ett slott så det finns ju möjligheter att rätta sig till hur mkt man själv (helt själv el med bidrag från förälder tex) har råd med.

Så får man se om man får pengar,det blir som en bonus:)

• Sommarbrud
    Emblas Mamma skrev 2011-01-26 10:54:02 följande:
    ja det är så som vi ska göra som sagt . Önska oss pengar istället:)
    För gör vi det är risken mycket större att vi får MYYYCKET mer pengar i slutändan :D

Jag tycker förresten det låter mysigt med trädgårdsbröllop - inte mig emot!
    Har varit på ett en gång! Riktigt mysigt! :)
    Haha ja man kan nog få mer då, för då väljer folk hur mkt  vill ge.

Ja jag skulle också kunna tänka mig ha trädgårdsbröllop om jag var lite mer pysslig och hade mer tid:)Då kan man ju komma undan hyffsat billigt!
  • Sommarbrud
    Emblas Mamma skrev 2011-01-26 11:02:59 följande:
    så tänker jag med. Men vissa gillar inte att betala men JAG gör det, jag hatar verkligen dessa presenter och hatar att gå och köpa!
    FInns inget värre och jag ger hellre pengar faktiskt :)
    Jag gillar ckså att ge pengar, men vill helst välja summan själv:)
  • Sommarbrud
    Emblas Mamma skrev 2011-01-26 11:05:42 följande:
    ja precis!
    För jag skulle aldrig ta så mycket i avgift om jag nu skulle ha det.
    max 300 kr skulle vi ta och det är verkligen MAX, och då skulle vi avsäga presenter.
    Men jag vet att våra släktingar ger minst 500 eller flera tusen vid sådana stora angagemang, alltså kommer vi tjäna på att inte ta kuvertavgift:)
    Vilket aldrig har varit en tanke någonsin faktiskt..
    hade heller inte hört talas om det innan jag kom in här på BT!

JAg läste i en tidning lit esnabbt om kuvertavgift och fattade inte vad det var - trodde först att det var det när man önskar sig pengar eller liknande..
    haha.. ^^
    Nej hade inte heller hört talas om det, vet inte om det är vanligare i vissa delar av sverige? Ingen av mina kompisar har hört talas om det. Men vi alla önskar oss pengar när vi gifter oss:)
Svar på tråden Är det DÅLIG STIL att ta kuvertavgift? Varför? Varför Inte?