Inlägg från: BlackWIngedAngel |Visa alla inlägg
  • BlackWIngedAngel

Är det DÅLIG STIL att ta kuvertavgift? Varför? Varför Inte?

förlovadflicka skrev 2011-01-26 11:58:32 följande:
    Har inte läst hela tråden men jag tycker inte att det är dålig stil, förutsatt att det är att man faktiskt inte har råd med sitt bröllop annars. Om man har råd men inte vill tycker jag att det är lite snålt faktiskt.  :) 
    Fast "ha råd med sitt bröllop" har ju alla eg, för en vigsel kostar ingenting. Att ha råd med sitt drömbröllop däremot, är det många som inte har och precis som med många andra drömmar som man har så får man antingen sätta det som ett mål att arbeta för, eller kompromissa med den där ursprungliga drömmen. 

Ang att en del får pengar av sina föräldrar, så tycker jag inte alls att det är fel om de är emot kuvertavgift. De hade inte alls "behövt" ta kuvertavgift utan föräldrarnas pengar, men de kanske hade fått välja ett mindre bröllop, alternativt att senarelägga sitt bröllop.
  • BlackWIngedAngel
    förlovadflicka skrev 2011-01-26 13:14:42 följande:
    Fast alla kanske inte har råd att bjuda på mat, menar jag :) 
    Jo, men det var väl ungefär det jag menade när jag poängterade att det är skillnad på att ha råd med sitt drömbröllop eller sitt bröllop. Jag har också ett drömbröllop, som så många andra även om mitt inte inkluderar ett slott i Österrike, så det är förmodligen lite lättare att skapa mitt drömbröllop än vissa andras. Men viktigast är ändå att jag och sambon blir vigda. Resten blir så stort som det finns pengar till och det som det inte finns pengar till, det skalar vi bort.
  • BlackWIngedAngel
    Willowfield skrev 2011-01-26 17:44:22 följande:
    Om man inte vill ha någon alkohol utöver det som ingår så behöver man inte köpa det, om man inte betalar sin kuvertavgift får man inte komma på bröllopet alls. Ser du verkligen inte skillnaden?

Skillnaden, nej, samma villkor, betala och kom, betala och drick......
    Det är väl ändå inte samma villkor!? Betala och KOM, betala och DRICK blir ju två helt olika villkor, eftersom det ena innebär att du inte får gå på festen och det andra bara avgör hur mycket mer dryck än den som bjöds till maten, som du ska dricka.
Svar på tråden Är det DÅLIG STIL att ta kuvertavgift? Varför? Varför Inte?