Är det DÅLIG STIL att ta kuvertavgift? Varför? Varför Inte?
Min M2b:s syster gifte sig i höstas och de tog en kuvertavgift på 250 kr/person. Vi tyckte det va jätte bra då vi slapp att leta efter present. Den totala summan för mat o dryck per person gick totalt på 750 kr.
Nu när jag och min m2b ska gifta oss i maj så skrev vi att vi har allt vi behöver men önskar oss ett bidrag till middagen eller till en bröllopsresa. Anledningen till det är att vi verkligen inte har någon plats för sakerna och sen hade min moster för ungefär 10 år sen ett 100 000 kronors bröllop och hälften av det de fick va bara skit som de fick kasta. Känns ju inte så kul då man lagt ut så mycket pengar på mat, dryck o annan alokohol för kvällen.
För gäster som reser långt så kommer deras boende att kosta 230 kr/person o natt och utav dem önskar vi oss absolut ingenting, men vi kommer att stå för transporten från vandrarhemmet till kyrkan och festplatsen och sen från festplatsen till vandrarhemmet. Festplatsen går inte att hitta via karta eller gps då lokalen finns på en stor gård och ligger lite avsides av gården.