Inlägg från: förlovadflicka |Visa alla inlägg
  • förlovadflicka

Är det DÅLIG STIL att ta kuvertavgift? Varför? Varför Inte?

Har inte läst hela tråden men jag tycker inte att det är dålig stil, förutsatt att det är att man faktiskt inte har råd med sitt bröllop annars. Om man har råd men inte vill tycker jag att det är lite snålt faktiskt.  :) 

• förlovadflicka
    Skumboll skrev 2011-01-26 12:01:44 följande:
    Fast det är nog lättare sagt än gjort ärligt talat!
    Ja, man kanske inte har samma ekonomi hela livet...
  • förlovadflicka
    BlackWIngedAngel skrev 2011-01-26 13:06:07 följande:
    Fast "ha råd med sitt bröllop" har ju alla eg, för en vigsel kostar ingenting. Att ha råd med sitt drömbröllop däremot, är det många som inte har och precis som med många andra drömmar som man har så får man antingen sätta det som ett mål att arbeta för, eller kompromissa med den där ursprungliga drömmen. 

Ang att en del får pengar av sina föräldrar, så tycker jag inte alls att det är fel om de är emot kuvertavgift. De hade inte alls "behövt" ta kuvertavgift utan föräldrarnas pengar, men de kanske hade fått välja ett mindre bröllop, alternativt att senarelägga sitt bröllop.
    Fast alla kanske inte har råd att bjuda på mat, menar jag :) 
  • förlovadflicka
    SweetPearl skrev 2011-02-02 14:39:57 följande:
    Jag antar att du menar mitt förra inlägg.

Jag skulle känna mig väldigt kränkt om någon gav mig en present som jag fick kasta (ja det finns folk som tar något de har hemma som de använt och ger bort). Det spelar ingen roll vad det är för fest. Jag skulle tolka det som så att den personen inte gilla att vi bjöd den till bröllop o fest eller en födelsedags fest.

Men det är ju tur att var och en får göra som de själva vill. Gillar inte du kuvertavgift eller att ge ett bidrag för att uppfylla en önskan. Så står det dig helt fritt att tacka nej till en sådan inbjudan!
    Kränkt? Jag blir alltid glad, vad jag än får, helt allvarligt tycker jag att det är tanken som räknas. Och det är väl inte konstigt att folk ger saker de har hemma, bara det är fina saker? Vissa har inte pengar faktiskt... Och vi brukar köpa billiga (men fina saker) på rea så man har något hemma när man ska gå bort. Ok, till bröllop brukar vi köpa nåt speciellt men ändå! 
Svar på tråden Är det DÅLIG STIL att ta kuvertavgift? Varför? Varför Inte?