Inlägg från: Sebastiána |Visa alla inlägg
  • Sebastiána

Är det DÅLIG STIL att ta kuvertavgift? Varför? Varför Inte?

Om jag var tvungen att välja mellan att betala en liten summa i kuvertavgift (kanske 250-300 och att hjälpa till med matlagning inför festen - som en del föreslår, kanske inte i denna tråd, jag har inte läst alla inlägg - skulle jag gladeligen välja kuvertavgift!

• Sebastiána
    Värmland2011 skrev 2011-01-31 22:55:10 följande:
    Jag gillar inte heller detta med önskelistor hit och dit. En del av mina vänner som har gift sig har lämnat in önskelista på exempelvis Cervera på saker som jag inte velat köpa till dem utan jag har faktiskt struntat i det och köpt det jag vill, fel kan man tycka men så gjorde jag. På vårt bröllop önskar vi oss inga presenter utan vill att de som vill och kan kommer utan några som helst krav på presenter, vi har det vi behöver.
    Det är väl helt i sin ordning. Det är ju ÖNSKElistor, inte beställningslistor!
  • Sebastiána
    Fini skrev 2011-02-02 15:32:51 följande:
    Jag skulle inte ta kuvertavgift. Däremot skulle jag kunna göra som min mamma gjorde på sitt bröllop. Dom hade ett (rätt litet) utomhusbröllop med knytkalas. Det tyckte jag var en rolig idé. Roligare att involvera gästerna i matlagningen än att ta betalt.
    ...men gästerna kanke inte vill laga mat (jag vill inte)
Svar på tråden Är det DÅLIG STIL att ta kuvertavgift? Varför? Varför Inte?