Är det DÅLIG STIL att ta kuvertavgift? Varför? Varför Inte?
Hej hej.
Många åsikter här.
Jag har inget emot att betala en kuvertavgift när jag går på bröllop. Men jag uppskattar om den liggr under 300 så att jag har möjlighet att gå. (Är fattig student så hade inte haft råd annars.)
Då jag älskar att ge bort presenter och vet att jag kan åstadkomma mycket för de där pengarna hade jag kanske tyckt det var roligare att få ge en present, men det spelar inte så stor roll. Jag vill ju ändå bidra med något som verkligen just det brudparet vill ha. Och hjälper det dem mest med en kuvertavgift så ger jag gärna det!
Men som sagt, summan bör vara låg så att alla kan gå och ingen känner att de blir tvingade att ge en större summa än de hade tänkt. Sen är det ju som med allting annat. Man får helt enkelt räkna med att alla inte kommer tycka om allt man gör och kanske tackar nej. Men det är ju upp till dem.
Själv har jag förmånen att kunna betala hela bröllopet (ett väldigt billigt sådant!) men jag har som sagt full respekt för de som inte har det.Kan jag hjälpa dem att få sin drömdag till en rimlig kostnad känns det bara roligt! Särskilt eftersom jag dessutom själv förmodligen får väldigt kul på cupen!