sofi 88 skrev 2011-01-27 11:04:46 följande:
Vi köpte som sagt det där NY city pass, googla på det, tror det som sagt kostade kring 600 kr, kanske mindre. Vi gick på de museum som ingick i citypasset vilket var moma, guggenheim, the Metropolitan, museum of natural history (eller vad det heter) och sen båtturen och även empirestate. Tycker inte man behöver gå till alla museum om man inte är intresserad av sånt men guggenheim var häftigt och även natural history, empire state och båttur får man faktiskt inte missa. Vi köpte seightseeing pass med i två dagar och det var också kanon, hop on hop of så man kunde gå av om man ville promenera mer på ett visst ställe. Central park är ett måste, förlovade oss vid bethesda fountain med utsikt över the boathouse, väldigt vacker plats tycker jag. Sen om man gillar shopping måste man såklart gå på macys, de har ALLT! Är väldigt besviken på att vi inte orkade ta oss till grand central station, ska vara väldigt fin arkitektur å jag pluggar inom det området, och vi skulle gärna promenerat på brooklyn bridge men nu åkte vi istället under den med båtturen runt hela manhattan vilket är ett alternativ. Finns som sagt många saker som är gratis att göra, bara gå runt och titta, det är en upplevelse. Vi var faktiskt på Iron maiden då min m2b är hårdrockare, och det var väldigt häftigt att se i madison square garden! Fick höra att museum of sex är värdelöst av en guide på sightseeing bussen så hoppa det
Kommer inte på så mycket mer nu men staden kan verkligen erbjuda allt. Bruncha på något mysigt ställe och besök de olika områdena!
Tack för tipsen!
Madison square Garden blir det nog, då jag är hockey-tokig
Kan du rekommendera något hotell eller restaurang?