Bröllopsresa till USA
Hoppar in här med! Vi gifter oss 2012 men vi har redan iprincip bestämt resan. Den kommer gå till Sarasota, Florida, där bekanta till oss har en lägenhet som vi får låna. Där tänkte vi hyra bil och köra runt lite i Florida, aldrig varit där så det ska bli spännande. Försöker övertala m2b att stanna någon natt i NY när vi ändå är där, var där i somras i två veckor när vi förlovade oss och jag älskar staden! Det finns tusen saker att göra i NY, ni som ska dit, se till att ha med bekväma skor för mina fötter höll på att ta livet av mig. Det var ca 40 grader varmt (juli) och vi gick någon mil om dagen, och man går gärna mycket i den staden. Vi köpte NY city pass för motsvarande 6-700 kr och då ingick flera museum, empire state building, båt att åka antingen till frihetsgudinnan eller cirkulera den. Vi valde istället att åka båt runt hela manhattan genom att lägga till lite pengar och det var verkligen värt det! Man får se väldigt mycket och man åker nära ellis island och frihetsgudinnan ändå så man får bra bilder på henne med