Inlägg från: m2012 |Visa alla inlägg
  • m2012

Bröllopsresa till USA

Vi tänkte Florida 3 veckor i november. Någon som har koll på vädret då? läser och läser men kan inte bestämma mig om jag tycker det är ok eller ej. Vi vill ha värme som en bra svensksommar och inte mindre :)

• m2012
    Josefin521 skrev 2012-02-23 09:40:18 följande:

Tusen tack för alla bra tips, ska bli så himla kul att få komma iväg!!

m2012: Vad är er plan för florida?

Vi vet inte riktigt ännu :) har precis köpt en bok för att läsa in oss lite.

Vi vill till Key West, Miami och Universal Studios i Orlando och ev. passa på att ta Kennedy Space center när vi ändå är i den höjden. Vi fick tips om Ana Maria som skulle vara kalasfint men vi funderar på hur det är med värmen där i november. Södra Florida verkar ju inte vara några problem men uppåt verkar det bli kallare. Everglades började jag läsa lite om igår, jag skulle gärna se lite naturområden också.
    Vi funderar på att avsluta vår USA-resa med att flyga till New York de sista 3-4 dagarna för att shoppa julklappar.

När ska ni åka??
  • m2012
    Josefin521 skrev 2012-03-06 09:21:56 följande:
    Vi åker måndagen den 16 juli, direkt efter vår bröllop den 14 juli. Vi velar lite i vår resrutt men det som är bestämt är i alla fall florida och västkusten. Vi ivll gärna hinna med NY och även texas eller tenesee. När åker ni?
    Vi har inte bokat något datum ännu men 3 veckor i november så antingen första eller andra veckan i november. Vi väntar med att boka till efter bröllopet tror jag, vi gifter oss 2 juni.
Svar på tråden Bröllopsresa till USA