Zelmah skrev 2011-01-26 12:04:56 följande:
absolut inte för min del. Sexlivet är en väldigt stor och viktig del av samvaron i en relation för mig. Allt hänger ihop på nåmn sätt... har vi en svacka i relationen får vi en svacka i sexlivet. Får vi en svacka i sexlivet får vi en svacka i relationen. Sex är det närmsta man kommer någon och de hormoner som utlöses av det stärker relationen (om sexet är bra såklart). Fysisk närhet och kontakt är jätteviktigt tycker jag och det är det som skiljer kärleksrelationen från vänskapsrelationen. Och jag skulle aldrig köpa bilen utan att ha provåkt hihi
... och att vänta i nästan 9 år nähe tack! Då hade det nog tagit slut av ren frustration.
Sex är naturligt och inte fult, det är en drift vi har inom oss. Blir vi kära i någon blir driften starkare och det är inte något fel med det. Jag skulle personligen aldrig vilja vänta med sexet då skulle jag verkligen sakna något stort och viktigt och jag skulle förmodligen vara ganska grinig oxå haha...
Argumentet att man skulle ha mer lust och attration och att sexet skulle bli mer fantastiskt för att man väntar länge köper jag inte. Snarare antiklimax kanske.. Sex är något man lär sig tillsammans och det kräver kommunikation o lyhördhet för att lära sig vad den andra gillar, det blir bättre och bättre ju mer man har det. Ju oftare jag o min m2b har sex desto mer längtar vi efter det och desto mer dras vi till varandra av åtrå och kärlek. Så funkar det för oss. Men jag menar inte att allt bara handlar om sex, det är ju såklart massa andra saker som bygger en bra kärleksrelation oxå.
Jag förstår dig helt och fullt. På något sätt får man en helt annan relation och lär känna varadra på ett annat plan.
Men, har man aldrig haft sex tidigare vet man ju å andra sidan inte vad man saknar. Men det måste vara väldigt svårt att älska någon så mycket men inte få "röra" varandra. Sen drar man kanske gränsen på olika sätt?
Även om man inte haft sex tidigare har vi ju en naturlig sexuell dragningskraft till någon vi är kär i, svårt de där!