Inlägg från: Sörön10 |Visa alla inlägg
  • Sörön10

Brudöverlämning - hit eller shit?

Skulle man skriva ut alla rader som skrivits om ämnet skulle man nå ett antal varv runt jorden, men hur står BTs medlemmar egentligen i frågan?

Är du för (HIT!) eller mot (SHIT!) brudöverlämning?

Hur motiverar du din åsikt?

Kom igen, nu kör vi en gallup och kollar vad vi egentligen tycker! 

Ämnet är hett, ordet är fritt! Kör så det ryker! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-27 17:29
    Om ni tycker att alla får göra som dom vill, hur kommer då ni göra/hur gjorde ni?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Brudöverlämning - hit eller shit?
  • Sörön10

Jag är glad åt alla svar och hoppas de fortsätter rulla in.

Har själv starka åsikter i frågan men väljer att än så länge att hålla tyst eftersom jag tycker det är roligare att alla får säga sitt! =)

Det är ett hett och känsligt ämne som debatteras till förbannelse i såna här ( ) kretsar! 

• Sörön10

haha ni är underbara! ;)

klart jag gör! :-P jag kan lägga upp bilder, lovar!

Näää, jag är mest intresserad av ämnet, för det är ju ändå en tråd som inte "tänkt" det ena eller andra och måste bli övertalad, här får ni ju häva ur er vad ni tycker om saken, utan att nån TS ska känna sig påhoppad (är redan gift!)

Det är väl intressant hur en sån här sak leder till debatt om saker som går mycket djupare än det "estetiska" och praktiska i hur man tar sig från punkt A (kyrkbacken) till punkt B (altaret)! 

• Sörön10

Men hörrni!!!

Inga personangrepp!!! Snälla rara!

Man kommer ingen vart, det är inte konstruktivt utan pekar bara på brister i argumentationsteknik!

Ni får gärna gå OT, jag tycker det är intressant att se var tråden tar vägen, för det ÄR ett hett ämne! Men den som börjar gå på personer kan andas och räkna till tio istället!

Var snälla! man behöver inte hålla med, men respektera varandra!

Vi får nog kanske enas om att vi tycker olika, men det hindrar inte att man lyssnar på andras argument!

Peace and lau, y'all! 

• Sörön10
    Burre Präst skrev 2011-02-01 19:37:28 följande:
    OT: För närvarande liger den här tråden 2:a i tävlingen med 163 inlägg mot 214 för www.brollopstorget.se/Forum-1-7/m3898290.html
    För övrigt tycker jag färgerna är både opraktiska och fula!
    Observant!

Nu får ni ju inte sluta diskutera för att tävlingen är avslutad! Det kvittar! (annars kanske jag hade varit ännu bättre på att trissa upp er genom att skriva massor av inlägg, det är väl så man får många inlägg? )

Diskutera på! Läser och funderar! 
  • Sörön10
    sacki79 skrev 2011-02-02 15:34:22 följande:
    Förr i tiden när manen bad om kvinnans hand så frågede man pappan och inte mamman... Varför då? Mannen fattade de stora viktiga besluten i huset och försörjde familjen, mannen hade alltså en roll precis som kvinnan hade sin som tex att hålla ordning i hemmet ta hand om barnen och ställa fram maten på bordet. Inget konstigt med det alls, tycker att det är helt logiskt. Av samma anledning så tycker jag att pappan i första hand skall lämna över bruden och brodern i andra. Så enkelt är det. Sedan att man i många år försökt att mannen och kvinnan skall vara lika i allt bryr jag mig inte om för jag tycker att en kvinna är kvinna och en man är man och vi är olika varken vi vill eller inte. Feminism är inget för mig helt enkelt. Som jag sa tidigare så är jag gammalmodig och ingen kan ändra på det. Jag tycker inte att det är något fel alls med att tycka att det finns kvinnliga sysslor och manliga sysslor... Sen kan ju du aniara4 och även du knyttan bli hur irriterade ni vill och tycka att jag trycker ner kvinnan men så är det i alla fall... Kvinna är kvinna och man är man vi kan aldrig bli jämställda. Nu har jag sagt vad jag tycker och hoppar av denna tråd...

Lycka till sörön10  och jag hoppas att ditt bröllop blir som du önskar!
    Tack! Men jag är redan gift och det var huuur underbart som helst! =) 
  • Sörön10
    Burre Präst skrev 2011-02-02 23:55:45 följande:
    Jag tycker också att det var konstigt att den här tråden, som är på ett av de mest eldfängda ämnen som funnits på bröllopstorget, inte fick flest inlägg.

När jag såg om tävlingen så funderade jag på att av rent taktiska skäl starta en omröstningstråd om  "Barn eller ej på bröllopsfesten". Det brukar också vara ruskigt eldfängt!

Fast å andra sidan har jag ingen större nytta av en sminkcheck.
    För övrigt tycker jag färgerna är både opraktiska och fula!
    haha vi har ju iaf gått om den andra med råge nu, om jag inte såg fel! 

Vaddå? Har inte aaalla glädje av en sminkcheck? De har säkert produkter för herrar också?  

nej jag väntar spänt på en tävling som riktar sig till killar! Ska bli intressant att se om det kommer nån..
  • Sörön10
    Snigel Bee skrev 2011-02-03 09:01:03 följande:
    Håller med! Fattar inte hur det är ok att själv lägga hälften av inläggen och vinna. Dessutom är så gott som alla  inläggen som TS gjort meningslösa inlägg me frågor som bara är menat till att skapa fler inlägg. Tycker också att denna borde vunnit! =)
    Vi (eller kanske NI, jag är väl partisk! ) får protestera!! :-P
Svar på tråden Brudöverlämning - hit eller shit?