Inlägg från: TheD |Visa alla inlägg
  • TheD

Brudöverlämning - hit eller shit?

Jag tycker inte det ska vara brudöverlämning. Bröllopet är mellan två personer och därför ska både mannen och kvinnan som ska GIFTA sig gå in och ut tillsammans.

Visst att man ser det som att fadern ger sin tillåtelse att mannen får taga hans dotter hand i giftermål men det känns lite nervärderande i dagens samhälle där kvinnan är självständig osv.

Det kan vara fint, absolut! Men jag står på den sidan att det är bruden och brudgum som gifter sig och därför ska det blivande paret gå in tillsamman

(Sen skulle jag aldrig kunna hålla tillbaka tårarna om jag gick in med min pappa :) )

• TheD
    skruttisOmuffis skrev 2011-02-03 21:25:08 följande:
    Hahaha...Ja, det var den jag syftade på, men det var nog mest menat som ett skämt.
    Jag tycker att det är lite väl galet för min smak... Jag menar bara att man kan göra precis som man vill med själva entrén...dock lämpar sig nog detta bäst på en borgerlig vigsel som någon annan nämde.
    Lissie84 skrev 2011-02-03 19:12:28 följande:
    För övrigt kan jag satsa massa låtsaspengar  på att de flesta brudpar som vill ha brudöverlämning är medvetna om vad det har betytt men känner nu att det har ändrats. Kan inte nån som vet hur man gör starta en omröstningstråd där man får rösta på vad brudöverlämning betyder idag? Skulle va jätteintressant att kolla det. 
    Starta den tråden du vetja!
    Det skulle vara väldigt intressant att höra om de som valt att ha brudöverlämning och vad det betydelsen i det ligger för dem.
    Jaha den..ja den är gammal :) Alltså jag skulle kunna göra så som tärna men som brud villjag att det ska vara som det ska vara haha ;)
Svar på tråden Brudöverlämning - hit eller shit?