Brudöverlämning - hit eller shit?
Vi kommer ha "överlämmning", men det har ingenting med att jag ska lämnas över som ett mähä från en man till en annan. Min pappa jobbar inom svenska kyrkan och båda mina föräldrar är hyffsat aktiva kristna. Min pappa tyckte inte om idén med att han skulle gå ner med mig först, just pga den gamla tron att det ska vara förnedrande, men när jag förklarade hur jag kännde så ändrade han sig.
Jag ser mig själv som en väldigt självständig kvinna och vet precis hur jag vill ha mitt bröllop. det har jag vetat ända sedan jag började fantisera om att gifta mig. Min m2b kommer stå nere vid altaret med sin marsalk och vänta medans mina två tärnor kommer gå in före mig och min pappa. Min m2b kommer inte heller se min klänning alls före bröllopet och jag kommer nog sova borta natten innan. Vi kommer fotograferas efteråt just av den anledningen att jag inte vill att han ska se mig innan.
Jag kan inte säga varifrån denna bild kommer eftersom min uppväxt har varit ganska kristen... men jag kan väl tro att det har lite och göra med alla filmer som jag har sett... Oavsett varifrån den kommer så är det så jag vill ha mitt bröllop. Min m2b bryr sig inte, eftersom han ser sig själv som ateist även om han är medlem i sk.
Jag tycker att alla ska få göra som dom vill när det gäller sitt eget bröllop och jag tycker det är väldigt tråkigt om det ska komma en massa "moralpoliser" och gnälla om att det är förnedrande, när det är ett val som brudparet själv har kommit fram till.