Brudöverlämning - hit eller shit?
förlovadflicka skrev 2011-02-01 15:18:26 följande:
Har inte läst allt nu, folk skriver så mycket :PMen jag tycker inte att det handlar om ojämställdhet att kvinnor är hemma med sina barn längre, jag vill definitivt vara det, mamman är viktigast och om jag får barn så vill jag amma länge och det är lite svårt för pappan att göra...
Nu hade vi så bra betalda dagar så jag kunde vara hemma till dottern var 18 månader och tog inte ens ut alla mina dagar. Det resulterar i att min sambo kan vara hemma mycket längre lite då och då i veckorna, han får alltså mina dagar också eftersom jag inte vill ha dom.
Alltså skulle vi vara jämställda!
Men skärpning - så fungerar det inte i vanliga fall!
Min kompis fick barn med lägsta föräldrarpenningen och var hemma i knappt ett år innan både hennes och pappans dagar var slut. Hon ammade barnet till den var 10 månader - hur skulle det gå ihop om man var tvungen att dela lika!?
En Kvinna ska ha RÄTT till att amma sitt barn så länge hon vill, In your dreams att pappan kan amma säger jag bara..
Alltså ska kvinnan kunna vara hemma längre med sitt barn om det behövs - pappan får vackert vänta - om nu inte kvinnan bestämt sig för att inte amma - då spelar det ju faktiskt ingen roll.
Men JAG vill amma mina barn! Ammade dottern till hon var nästan 11 månader och det var helt underbart!
Kommer göra likadant med alla mina barn och då kan ni komma och babbla om at jag är så dålig för att jag inte låter min man vara hemma. Och detta är väl inget kvinnoförtryck utan något man väljer själv!