Inlägg från: Jenny5 |Visa alla inlägg
  • Jenny5

Brudöverlämning - hit eller shit?

sacki79 skrev 2011-02-02 16:32:26 följande:
    Jag skulle dra mig ur tråden men måste bara be er att läsa vad jag skriver. Jag sa att FÖRR var det mannen som bestämde och jag att jag sa att vi aldrig kommer att bli jämställda är därför att vi ÄR olika varken vi vill eller inte. Mannen är oftast starkare, vi kan amma men inte han, vi kan föda men inte mannen blab  bla bla... Och jag har aldrig sagt att kvinnan BARA skall stå vid spisen... Alltså, ni tjejer tar åt er alldeeles förmycket. Det handlar inte om att kvinnan inte skall få rösta eller tjäna mkt mindre för samma utförda jobb! Jag tycker bara precis vad jag säger bara att JAG tycker att det finns "manliga" sysslor och "kvinnliga" sysslor, förstår inte varför det måste vara så dåligt...?

Tack och hej för mig!
    Håller med att män och kvinnor är olika MEN allt som män kan göra kan kvinnor göra och tvärtom (utom föda barn då) Jag är lastbilsförare av min egen vilja därför att jag älskar det yrket och vad än vissa män säger om att det inte är ett arbete för kvinnor Tungan ute Så min poäng är man kan bara man VILL Glad så därför är vi jämnlikar!

Om vi nu skulle gå på ämnet så tycker jag att man ska följa de gamla svenska traditionerna och då går mannen & kvinnan in tillsammans eftersom man ingår äktenskapet tillsammans då, så har jag lärt mig i alla fall och vill själv ha det.
    Sen får självklar var och en göra som de själv vill men jag tycker att man ska bevara sina traditioner istället för att härma andra länders, det enda andledningen att göra det är om någon av parterna har en annan härstammning och och då får man komma överens om vilka man ska följa i sådana fall.
Svar på tråden Brudöverlämning - hit eller shit?