När jag gifte mig i Skottland, hade jag världens problem med att visa att jag var skild nog för att få gifta mig igen.
Jag är skild enligt svensk lag, men jag hade inte varit skild tillräckligt länge enligt skotsk lag, efter hot om stämma dem fick vi gifta oss.
Så jag pratade med en skotsk vän, han sa lungt hade jag försökt att gifta mig för några år sen, så hade varit tvungen att prata med mitt ex om han ville ha mig eller inte OM jag inte varit skild i 10 år. Alltså i 10 år skulle jag vänta på mitt ex medans han kunde gifta om sig så när han behagade. Vad är det för kvinnosyn?
Och det var då jag bestämde mig, jag tänker hålla fast vid min svenska kvinnosyn för vi är mycke jämnlikare mannen här än i många andra länder och jag tänker gå hand i hand med min man, vilket jag senare gjorde.
Bröllopet är om oss, inte våra föräldrar eller den enda personen, det är oss båda och våran vilja att starta en nytt liv tillsammans.
Om jag ska gå in med pappa, ska han gå in med mamma, men vi är gamla nog att klara detta själv.