Inlägg från: Snigel Bee |Visa alla inlägg
  • Snigel Bee

Brudöverlämning - hit eller shit?

Sörön10 skrev 2011-01-30 22:57:10 följande:
    Jag är glad åt alla svar och hoppas de fortsätter rulla in.

Har själv starka åsikter i frågan men väljer att än så länge att hålla tyst eftersom jag tycker det är roligare att alla får säga sitt! =)

Det är ett hett och känsligt ämne som debatteras till förbannelse i såna här ( ) kretsar! 
    Kul o se dig här igen! =) Trevligt o välkänt "ansikte"! :P
  • Snigel Bee
    förlovadflicka skrev 2011-01-30 23:19:32 följande:
    Fattar ingenting :P Tror jag ska natta mig själv nu dock :P
    hehe inte ja heller! Fast d beror nog mer på mig än inlägget! :S Borde också natta mig sj! Suttit o pluggat vid datan sen 8.30 imorse! E helt slut i huve o ögon!
  • Snigel Bee

Röstade också på annat! Skulle egentligen gå in med pappa. Vet att det hade gjort honom glad och tyckte att det var en fin grej! Men så ändrade jag mig och kände att den stunden ville ja bara dela me killen! =) Så vi gick in tillsammans. Tkr att alla ska göra som de vill!

• Snigel Bee
    Sörön10 skrev 2011-02-02 23:38:43 följande:
    Shit, denna tråd SKULLE ju ha vunnit! I den andra tråden har ju TS skrivit typ hälften av inläggen, här får man ju ingen syl i vädret utan ni diskuterar hejvilt själva!
    Håller med! Fattar inte hur det är ok att själv lägga hälften av inläggen och vinna. Dessutom är så gott som alla  inläggen som TS gjort meningslösa inlägg me frågor som bara är menat till att skapa fler inlägg. Tycker också att denna borde vunnit! =)
  • Snigel Bee
    Emblas Mamma skrev 2011-02-01 17:36:08 följande:
    tja, själv tycker jag det är RIKTIGT löjligt att skylla på andra när man själv är misslyckad!
    Jag gör vad jag vill, och jag är en mycket bättre mamma än vad "hon" någonsin kommer bli!
    Misslyckade tjejer kan hålla det för sig själv va!
    Emblas Mamma skrev 2011-02-01 17:46:34 följande:
    tja, själv tycker jag det är RIKTIGT löjligt att skylla på andra när man själv är misslyckad!
    Jag gör vad jag vill, och jag är en mycket bättre mamma än vad "hon" någonsin kommer bli!
    Misslyckade tjejer kan hålla det för sig själv va!
    ja men vaddå? Hon hoppas på oss RIKTIGA mammor som VILL vara med våra barn!
    Varför skulle vi inte vilja liksom?
    Kan någon förklara det för mig?
    ÄR vi kvinnor bara några som ska SPOTTA ut barn och sen lämna bort dom så fort som möjligt bara för att!?
    Det är det sjukaste jag hört och alltså är mina argument sanna då jag säger att hon kommer bli en SJUKT dålig mamma med inställningen om att inte vilja vara med sitt barn!

Sjukt fult! Så hoppas hon ALDRIG får barn!
    Jo för att på grund av DIG och DITT val så har ALLA kvinnor lägre snittlön tex, eller kvinnor i fertil ålder har svårare att få anställning eftersom arbetsgivare förväntar sig att kvinnor i en viss ålder ska vara hemma med sina barn, att de VAB:ar mer etc etc etc. Så DIN valfrihet går ut över MIG! Vilket den inte gör över män eftersom arbetsgivare inte ens tänker tanken att det faktum att en man blir pappa skulle ha NÅGON INVERKAN ÖVERHUVUDTAGET på hans arbetsförmåga. Detta bevisar all befintlig statistik som har gjorts, så det är inte jag som bara sitter här och hittar på. Så hur rättvist tycker du det är att bara för att du vill vara hemma och gulla med din unge, så är det fem gånger svårare för mig som nyutexaminerad kvinna att få ett jobb, än för mina manliga klasskamrater? VA?? VA???

Så JA!!!!!! Man ska dela dela rakt av bara för att. Bara för att DET PRIVATA ÄR POLITISKT, bara för att DINA VAL PÅVERKAR ANDRA, och inbilla dig inte en enda sekund att det du väljer, väljer du helt fritt från påverkan.
    jag hoppas för all del att du aldrig får barn - fär det är du inte värd om du har den inställningen!

KVINNOR ÄR TILL FÖR ATT AMMA SINA BARN!
    men jag antar att du är för jävla VÄRDELÖS för det!
    Och du tycker att folk är taskiga mot dig? Förstår du verkligen inte vrf? Fattar inte hur man säga sånt här till en annan människa!!
  • Snigel Bee
    skruttisOmuffis skrev 2011-02-03 11:57:47 följande:
    Hur som helst, tillbaka till trådens ämne.
    Jag tänkte faktsikt gå in själv...inte pga av något principiellt ställningstagande utan mest för att min pappa och jag har en lite halvkrasslig relation....
    Sen så har jag fått klara av en massa saker själv i livet och då ser jag det som en fin grej att symboliskt gå fram själv och sen möta min bm som jag skall dela mitt liv med...
    Hehe, det kanske är en efterkonstruktion av mig, men min bm vill inte se mig innan vigseln...så detta blir jättebra för oss.

Är det fler som ska gå in själva?
    Jag hade tänkt att gå in med pappa, men mest för att jag visste att han skulle tycka om det! Men slutade med att jag gick med killen då ja kände att jag ville dela det med honom!
    Hade aldrig innan BT funderat över det här med vad det symboliserar. När vi pratade med prästen så berättade han sin synvinkel på det men tvingade inte på mig något (det tyckte jag var skönt) och vägrade inte att viga oss om jag gick med pappa.
  • Snigel Bee
    skruttisOmuffis skrev 2011-02-03 11:57:47 följande:
    Vilken hönsgård det här är... Har ni hamnat lite OT kanske?
    ...menar inte att ta parti eller reta upp någon, men det här börjar bli lite tröttsamt...
    Det är flera personer som startar OCH gärna fortsätter att "göda" tjaffs i var och varannan tråd...
    Snälla, jag ber er, kan ni fortsättningvis använda er gästböcker eller så för era bråk...
    Pretty please.

Hur som helst, tillbaka till trådens ämne.
    Jag tänkte faktsikt gå in själv...inte pga av något principiellt ställningstagande utan mest för att min pappa och jag har en lite halvkrasslig relation....
    Sen så har jag fått klara av en massa saker själv i livet och då ser jag det som en fin grej att symboliskt gå fram själv och sen möta min bm som jag skall dela mitt liv med...
    Hehe, det kanske är en efterkonstruktion av mig, men min bm vill inte se mig innan vigseln...så detta blir jättebra för oss.

Är det fler som ska gå in själva?
    Jag vet borde inte ha låtit mig att provoceras! Har inte gjort det förut heller när hon har hållt på så här i var och varann tråd men haft riktigt svårt för att hålla mig lugn på sistone o inte låta mig själv bli uppretad för att jag är så trött på det! Ska bli bättre på det för det hjälper ju inte! =//
  • Snigel Bee
    skruttisOmuffis skrev 2011-02-03 12:22:27 följande:
    Tre djupa andetag är en relativt enkel och effektiv metod...
    Det är ju det jag har gjort i månader nu så jag har aldrig sagt något innan, men andetagen har tagit slut! hehehe!! Ska hitta nya!! Skrattande
  • Snigel Bee
    skruttisOmuffis skrev 2011-02-03 12:21:16 följande:
    Jag anser att detta bör överlåtas till varje par att avgöra själv. Väldigt trevligt att din präst inte satte sig på tvären i alla fall.

Jag kan ju förstå att symboliken krockar lite med "vårt samhälles uppbyggnad".
    Men jag kan även tycka att det är en lite väl stark kovändning av svenska kyrkan att tycka så "starkt" i denna fråga... Jag är inte av den uppfattningen att "vår" kyrka alltid har varit så jämställd utan jag personligen upplever detta som efterkonstruktion av kyrkan i takt med att samhället förändrats till mer jämställt. Jag har ingen kunskap om historien och brudöverlämningar så detta är enbart min tolkning pga andra förtryck mot kvinnan som kyrkan och andra auktoritära organ stått för.

Nu ska ju jag gifta mig borgerligt så jag får ju göra precis som jag vill!
    Det tycker jag är jämställt. Det fria valet
    Nej jag tror att det kan reta paret mer om man sätter sig på tvären. Så han sa liksom sitt och jag fick tänka själv o valde till slut att låta bli.
  • Snigel Bee
    Kattpoet skrev 2011-02-02 18:48:24 följande:
    Men kommer min fråga, hur känner killarna för att   brudens far tar deras plats i kyrkan?
    Tror inte att du fått svar från någon! =) Min kille tyckte att det var fint att pappa skulle överlämna mig men att jag fick bestämma sj. Nu valde jag att gå in tillsammans med killen men så tyckte han iallafall!
Svar på tråden Brudöverlämning - hit eller shit?