Emblas Mamma skrev 2011-02-01 17:36:08 följande:
tja, själv tycker jag det är RIKTIGT löjligt att skylla på andra när man själv är misslyckad!
Jag gör vad jag vill, och jag är en mycket bättre mamma än vad "hon" någonsin kommer bli!
Misslyckade tjejer kan hålla det för sig själv va!
Emblas Mamma skrev 2011-02-01 17:46:34 följande:
tja, själv tycker jag det är RIKTIGT löjligt att skylla på andra när man själv är misslyckad!
Jag gör vad jag vill, och jag är en mycket bättre mamma än vad "hon" någonsin kommer bli!
Misslyckade tjejer kan hålla det för sig själv va!
ja men vaddå? Hon hoppas på oss RIKTIGA mammor som VILL vara med våra barn!
Varför skulle vi inte vilja liksom?
Kan någon förklara det för mig?
ÄR vi kvinnor bara några som ska SPOTTA ut barn och sen lämna bort dom så fort som möjligt bara för att!?
Det är det sjukaste jag hört och alltså är mina argument sanna då jag säger att hon kommer bli en SJUKT dålig mamma med inställningen om att inte vilja vara med sitt barn!
Sjukt fult! Så hoppas hon ALDRIG får barn!
Jo för att på grund av DIG och DITT val så har ALLA kvinnor lägre snittlön tex, eller kvinnor i fertil ålder har svårare att få anställning eftersom arbetsgivare förväntar sig att kvinnor i en viss ålder ska vara hemma med sina barn, att de VAB:ar mer etc etc etc. Så DIN valfrihet går ut över MIG! Vilket den inte gör över män eftersom arbetsgivare inte ens tänker tanken att det faktum att en man blir pappa skulle ha NÅGON INVERKAN ÖVERHUVUDTAGET på hans arbetsförmåga. Detta bevisar all befintlig statistik som har gjorts, så det är inte jag som bara sitter här och hittar på. Så hur rättvist tycker du det är att bara för att du vill vara hemma och gulla med din unge, så är det fem gånger svårare för mig som nyutexaminerad kvinna att få ett jobb, än för mina manliga klasskamrater? VA?? VA???
Så JA!!!!!! Man ska dela dela rakt av bara för att. Bara för att DET PRIVATA ÄR POLITISKT, bara för att DINA VAL PÅVERKAR ANDRA, och inbilla dig inte en enda sekund att det du väljer, väljer du helt fritt från påverkan.
jag hoppas för all del att du aldrig får barn - fär det är du inte värd om du har den inställningen!
KVINNOR ÄR TILL FÖR ATT AMMA SINA BARN!
men jag antar att du är för jävla VÄRDELÖS för det!
Och du tycker att folk är taskiga mot dig? Förstår du verkligen inte vrf? Fattar inte hur man säga sånt här till en annan människa!!