• Oonah

Ebay och Paypal hjälp tack!

Hej!

Jag har handlar flitigt på eBay sedan flera år och använt Paypal nästan lika länge, allra senast bara någon timme sedan. Flört

Konto på eBay är, precis som du säger, som ett vanligt konto du skapar.

För att skaffa ett Paypalkonto går du in på www.paypal.com och skapar ett konto där. Själva grejjen, och kruxet, är att sedan koppla sitt betalkort till Paypal. Det tar ett par dagar. Men är egentligen inte svårt.

Då du skapat ditt konto går du in på My Account - Profile och väljer Add or edit credit card.

Där får du fylla i dina kontouppgifter som vanligt, sedan dras en liten summa, 15kr, från ditt konto. Efter ett par dagar dyker det upp på ditt kontoutdrag, tillsammans med några siffror. De siffrorna ska du sedan fylla i på ditt Paypalkonto, för att verifiera att det verkligen är ditt kort du fyllt i.

Klart!

Glöm bara inte att även fylla i din adress på Paypal. Det är den adressen som eBaysäljaren får och skickar till. Glad 

Sedan är det bara att shoppa!

- May everything beautiful and best be condensed into this Email. I sincerely wish you happiness, cheerfulness and success.
  • Oonah

PS. De 15kr får man tillbaka efter ett tag.

Solig

- May everything beautiful and best be condensed into this Email. I sincerely wish you happiness, cheerfulness and success.
  • Oonah

Och EN sak till. Alla eBaysäljare levererar inte till Europa. Se till att kolla det, och eventuell frakt, innan du budar! Tungan ute

• Oonah
    Lev idag skrev 2011-01-27 11:58:07 följande:
    Förresten, ni kan glömma allt jag sagt :P hahaha
    Jag har tydligen vaknat på en hel konstig sida idag där jag knappt har koll på mej själv :P
    Det står ju klart o tydligt att jag ska kolla kontoutdraget.. jäkla pucko man kan va ibland :P
    Ibland vaknar man på den där sidan, hihi! Skrattande
    Bra att det löste sig. Kontoutdraget kanske du kan kolla på din internetbank om du inte är hemma?
Svar på tråden Ebay och Paypal hjälp tack!