Inlägg från: mittbröllop |Visa alla inlägg
  • mittbröllop

kostnad för blomsterdekorationer och arrangemang?

Hej,
    jag håller på att finslipa vår budget lite och undrar hur mycket ni betalar/har betalat för blomsterdekorationer/arrangemang för festlokalen? Vi planerar att ha ett litet större arrangemang
    på honnörsbordet och sedan två mindre arrangemang per "tunga" (tre stycken så sex mindre arrangemang totalt), någon som skulle kunna komma med en kvalificerad gissning på kostnad? Det kommer inte vara några extravaganta skapelser men inte blommor från trädgården heller. Planerar att låta en florist göra dem.

Tack på förhand!

• Svar på tråden kostnad för blomsterdekorationer och arrangemang?
  • mittbröllop
    passionsblomman skrev 2011-01-29 17:07:31 följande:
    Det här är en fullständigt omöjlig fråga att svara på med mindre än att du pratar med just den florist du tänker dig anlita. Det beror på mängder av faktorer vad det hela kommer att kosta och det måste definitivt preciseras mycket mer vad det egentligen är du vill köpa. Vettiga förslag utifrån er budget och vad för stil det är på hela kalaset , årstid och hela killivitten är sådant du ska få av din florist. En hint kan ju vara att ett minimipris för bordsarr där jag jobbat, legat på runt 100-lappen, och då pratar vi verkligen mini.

Betänk att varje enskild blomma förmodligen ligger mellan 15 och 400 kr beronede på sorter. Så för 100 blir det bara någon huvudblomma, någon ytterligare som komplement och det gröna (som givetvis också kostar) Underlaget (skålen/oasisen) tar också en del av priset plus arbetstiden.

Mycket i priserna går att styra utifrån blomval, form på arren och så vidare. Man kan ibland trolla lite med volym och så, för att få ut mer av varje blomma, men det beror på val av stil osv. Likaså kan man lyckas få mycket för pengarna om man är ekonomisk i blomvalen etc.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Tack! Ja, du har ju helt rätt - jag måste helt enkelt ta tag i det nu (fick iaf en uppskattning på brudbukett idag - 1500 kr MAX, förmodligen billigare) och speca lite noggrannare och få en uppskattning. Problemet är väl egentligen att jag inte vet jag vill ha (för för mig är det inte så viktigt att det är samma blommor i buketten som arrangemangen) så jag skjuter det på framtiden hela tiden... Skärpning mittbröllop!:)
Svar på tråden kostnad för blomsterdekorationer och arrangemang?