Inlägg från: Niini |Visa alla inlägg
  • Niini

malta nån som varit där?

Malta är inte så stort i sig själv så nån stor partystad finns inte ;)
    Huvudstaden tyckte jag var som en liten mysig stad. Själva bodde vi i Sliema, helt ok ort lite utanför, dock varierar hotellen väldigt mycket i skick. Men det kvittar väl om man ändå ska vara ute hela dagarna :) ALLA invånare vi träffade var supertrevliga o väldigt hjälpsamma. Finns många restauranger, både stora o små. Snorkling vet jag inget om för det gjorde inte jag när jag var där. Men jag rekomenderar att ni tar en dag i huvudstaden. Att ni hyr cyklar på Gozo o åker på utflykt där. Och såklart bokar in en åktur för att se Azure Windows (observera dock att det råder väderreservation o inga pengar tillbaka). Sen måste ni lita på mig med detta, prova kanin! Låter hemskt men det är gott o verkligen en upplevelse! :)
    Fråga om du vill veta mer :)

• Niini

Nej, tror det var tal om Blue Lagoon men vi var väl aldrig dit, inte heller Camino.
    Detta är ett Azure Window. Man åker dit med båt, dock fick vi aldrig åka då det blåste för hårt den dag vi hade bokat.
    Vi var i mitten på maj, deras väder tyckte jag då var ganska likt som vi har här uppe i Norden :)

Det var en projektresa från skolan så förutom de jag redan berättat så hade vi hyrt en buss o åkte till en glasblåsarfabrik, väldigt intressant! Malta är rätt känt för sitt Maltesiska glas. Ser ut såhär ex.

Tror det kanske kan ha varit denna fabrik, fanns en liten by i anknytning till fabriken också som var jättesöt!

Mitt tips e att googla massor efter allt möjligt. För det finns en del att se på Malta :) Dock har jag ett minne av att stränderna inte var de bästa om man förväntar sig sand ;)
  • Niini

Sen fanns det i Valletta en kille som sprejmålade sååå snygga tavlor för typ ingenting! Tror det var typ 2€. Men ja.. var ju about 2006 vi var där men ;)

Så var vi till Mdina också! Fanns en skräckkammare där med rätt verklighetstrogna dockor. Vi hade väl en guide också tror jag som berättade. Så fick man prova på att sitta fast i en ställning så som slavar/dödsdömda fick förr i tiden.
    Men ta INTE taxi på kvällen :P Karln vi hade minns jag körde 120 mitt inne i stan o jag misstänker de inte fanns några bromsar på bilen ;) Fast o andra sidan var det rätt kul, fyra i baksätet som trängdes o flög omkring ^^

Hoteller hette väl annars Europa, inte det bästa kanske men väldigt trevlig personal.

(grävde fram skivan med Maltafotona) Här e sprejmålaren i full gång!

O färdigt resultat!

• Niini

Usch för att engagera sig i denna tråd. Börjar kolla resor dit nu ^^ Men det får nog bli tidigast 2012 isf, har en 40 000 kr bröllopsresa redan i år.

• Niini
    ja det är farligt att börja prata om resor. man blir så sugen =)

niini: vart ska ni åka? 
    Hemlig destination ;) Vågar inte skriva ut det med risk för att nån råkar läsa. Men vi hade tänkt hålla det hemligt tills vi står på flugplatsen eller möjligen till festen. Beror på hur länge vi kan hålla oss ;)
Svar på tråden malta nån som varit där?