Inlägg från: bröllop20110702 |Visa alla inlägg
  • bröllop20110702

malta nån som varit där?

Jag har varit där hur många ggr som helst, åkt dit varje sommar sedan jag var liten och även mkt nu på senare år. Kan absolut rekommendera en resa dit! Har varit där alla årstider också. Måste påpeka (precis som Pupa ovan =docka på maltesiska förresten;) ) så förekommer det vissa "fel" ovan som 1700-tal skrivit. Som redan påpekats så är Valletta inte någon partystad. Det är dött där kvällstid. Malteser verkar hetsiga när dom pratar med varandra, om man jämför med hur lugna vi svenskar är. Jag måste dock säga att malteser är fruktansvärt hjälpsamma utan att förvänta sig någonting tillbaka. En annan sak gällande värmen där så är det varmare i augusti än juli. Även om det är runt 40 grader tycker jag inte att det känns så varmt. För mig känns 25-27 grader i Sverige ungefär som 40 grader där. Snorkling är bra om man gör det vid klippstränder. Smaka även pastitsi, ett friterat knyte fyllt med riccottaost eller ärtor. Salt och gott:) Lycka till med resplanerna!:)

• bröllop20110702

Glömde skriva, gör upp om priset innan när ni åker taxi från flyplatsen. Taxi på kvällen är inte alltid lika lätt att få tag i som taxi här i Sverige. Hyrbil rekommenderas:)

• bröllop20110702

Pupa: jag har halva släkten bosatta där:)

Svar på tråden malta nån som varit där?