Inlägg från: turbovampyria |Visa alla inlägg
  • turbovampyria

Tycker du också att omröstningstävlingen är löjlig och felformulerad?

Håller med. Det är mest omröstningar ej diskussion. Det var så jag uppfattade det. Annars är det inte en omröstningstävling.

• turbovampyria

Nej ingen jättevettig. Det är nästan samma frågor som ställs, som redan finns, fast i en omröstningstråd. Tycker iaf det är dålig stil att räkna in diskussionerna.

• turbovampyria

Håller med. Vi kan sitta här hela dagen och skriva hundratals meningslösa inlägg (inte för att jag kommer göra det). Då borde du ju vinna även i fall du inte statistiskt har flest röster Skrattande

• turbovampyria

Mena mer att det kan vara ett kul exprement och se om det inträffar. Skrattande

• turbovampyria

Det skulle ju nästan vara perfekt. Jag kan leka ett skepp kommer lastat ett tag Skrattande

• turbovampyria

Ja det tror jag också. Det går nog inte att spela ett skepp kommer lastat med hur många fel innehåller denna tävling.

• turbovampyria

Jag tycker fortfarande att flest omröstningar ska vinna. Men då skulle de väl haft att alla får max ha en omröstning som får vara med i tävlingen. Då blir det ju ingen explosion av trådar och man kanske skulle tänka efter en stund och få fram ett intressantare ämne.

• turbovampyria

Håller med ang rösträkningen.

• turbovampyria

En del har hållt på väldigt länge.  En person som startar en tävling senare än de som startade när tävlingen började har ju inte ens samma chans att vinna som de som var med från början. Detta är ju också lite orättvist eftersom de då måste vara nästan mer aktiva. Borde de inte då ta bort ts inlägg och räkna statistiskt på hur många svar/inlägg man fått beroende på tid?

• turbovampyria

Jag har märkt det. Jag blev nästa chockad när jag kom in på forumet och såg alla omröstningstrådar. Trodde nästa alla hade blivit grymt uttråkade tills jag såg tävlingen, då förstod jag.

Tror att en del missuppffattade och trodde de skulle starta så många omröstningstrådar som möjligt för att vinna. Det var nog därför så många omröstningar poppade upp.

• turbovampyria
    hernameispekka skrev 2011-01-30 12:51:44 följande:
    eller att man tar antalet röster delat på antalet dagar omröstningen varit uppe. Då får man ju snitt med antal röster per dag :)
    Det var något sådant jag tänkte men min förklaring blev lite konstig Glad
  • turbovampyria

De startade nog också tävlingen eftersom de ville öka aktiviteten på forumet plus att locka till sig fler medlemmar.

• turbovampyria
    363 skrev 2011-01-30 12:59:12 följande:
    Antagligen men varför måste det då just vara i omröstningstrådar?
    Troligtvis eftersom en omrötning ställer frågor som man kanske inte vanliga fall vågar fråga i vanliga forum tillägg. Det kunde ju röra sig om vad som helst. Däremot har det inte blivit så nu.
  • turbovampyria

Det ska inte stå tillägg utan inlägg.

Svar på tråden Tycker du också att omröstningstävlingen är löjlig och felformulerad?