• 363

Tycker du också att omröstningstävlingen är löjlig och felformulerad?

Att skapa en omröstningstävling där flest inlägg är den som vinner är väll ganska konstigt?
    Då kunde man väll lika gärna fått tävla med vanliga trådar vars poäng är att disskutera?
    Jag trodde att omröstningstrådarnas poäng lite var att få statistik om något som man undrar över!
    Löjligt är vad det är!
    Hur bedömms en tråd som intressant egentligen?
    Skriv ett inlägg med bara något meningslös ord som jag sen svarar på så får vi se om vi vinner!:D

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-30 20:35
    Jag kommer inte våga skriva så mycket fler inlägg då jag får mejl med div påhopp ifrån andra medlemmar. Inte nog med att tävlingen i sej är dålig utan den skapar bråk då alla vuxna tydligen inte vet hur man beter sej!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker du också att omröstningstävlingen är löjlig och felformulerad?
  • 363
    turbovampyria skrev 2011-01-30 09:39:19 följande:
    Håller med. Det är mest omröstningar ej diskussion. Det var så jag uppfattade det. Annars är det inte en omröstningstävling.
    Precis annars kunde vi ju fått starta helt vanliga trådar. En diskussionstävling hade ju varit roligare egentligen men då inte med omröstningstråd som ett måste!
  • 363
    fru2011kanske skrev 2011-01-30 09:50:48 följande:

håller med

Skönt att jag inte är ensam!
  • 363
    fru2011kanske skrev 2011-01-30 09:52:39 följande:
    Fast det har blivit många intressanta omröstningar, så tävlingen är inte helt fel.
    Nej den bidrar ju till en del snack men det kunde vi väll få göra i vanliga trådar.
    Eller ha en omröstningstävling där den tråd med flest röster vinner.
  • 363
    Snigel Bee skrev 2011-01-30 10:13:40 följande:
    Löjligt!! Omröstning=röster som borde räknas! Sen så när inläggen e d som avgör då är det väl bara att den som startade tråden att kommentera precis allas inlägg o på så sätt lägga in sj hälften av inläggen?
    JA precis så tycker jag med annars kunde vi fått starta vanliga trådar!
    Ska det vara den med mest diskussioner så ska det inte spela någon roll vad för tråd det är eller hur många inlägg den har. Utan den tråd där flest är med och disskuterar ett ämne. Annars kan det bli som du säger trådstartaren kan själv skriva en himla amssa inlägg och vinna. Då blir det den person med mest tid för Bröllopstorget som vinner.
  • 363
    Snigel Bee skrev 2011-01-30 10:27:10 följande:
    Det blir så fruktansvärt irriterande med, för det är liksom inte intressanta inlägg, utan bara INLÄGG. Den som leder just nu är sån. Sen är det bara fär TS att hela tiden ställa fler frågor i sina inlägg och då skapa ännu mer inlägg. Bara för sakens skull liksom! Korkad tävlig!
    Ja verkligen korkad tävling då inläggen som du säger inte blir ett dugg intressanta utan det blir bara inlägg. Så var det en diskussionstävling de ville ha så har de misslyckats totalt. Hoppas de ändrar bedömmningen och tar den tråd med flest intressanta åsikter.
  • 363
    Snigel Bee skrev 2011-01-30 10:28:16 följande:
    Och det är inte så att "annars blir det så" utan det är så! Kolla bara på den som leder tävligen just nu. Hälften av inläggen är från TS sj och en massa följdfrågor som är menat itll att skapa ännu mer inlägg!
    Ja det känns som denna tävlingen mer går ut på att skapa så många ointressanta inlägg som möjligt. Min tråd som ligger som nummer 2 är inte bättre den. Tråkig och meningslös fast att det egentligen skulla kunna vara ett intressant ämne att disskutera.
  • 363
    Snigel Bee skrev 2011-01-30 11:27:21 följande:
    Den som ligger som 1a är inte bättre! Massa fullkommligt meningslösa frågor, följdfrågor och inlägg som är menat till att skapa ännu fler inlägg!
    Kan tänka mej det, hoppas de väljer någon av de trådar som har mindre inlägg men bättre diskussion som vinnare. HAr inte kollat i så många omröstningstrådar men vet du om det finns någon "vettig"?
  • 363
    Snigel Bee skrev 2011-01-30 12:05:54 följande:

Nej! Ja blev ganska avskräckt redan första dagen när d bara kryllade av dem! Sen så var ja nyfiken på vilka som låg bra till och då såg jag den ligger 1a och meningsfull kan man ju inte kalla dem inläggen! O så din då har ja me sett. Sen har ja bara hållt mig borta från omröstningarna, förutom denna då! Tungan ute

Jag tyckte det var en rolig idé först då jag tolkade det som bara mest röster vinner. Själv är jag helt ointresserad av smink och har det jag behöver till min egen brudsminkning. Men min syster älskar makeupstore produkter och har sällan råd att lägga pengar på sej själv så hade varit roligt att kunna ge henne det. 

Får verkligen hoppas att de tar sitt förnuft till fånga och ändrar bedömningen. Antingen till flest röster eller bäst diskussion oberoende av hur många inlägg.

• 363
    turbovampyria skrev 2011-01-30 12:08:50 följande:
    Nej ingen jättevettig. Det är nästan samma frågor som ställs, som redan finns, fast i en omröstningstråd. Tycker iaf det är dålig stil att räkna in diskussionerna.
    Ja bra vanliga diskussionstrådar har vi redan! Förstod inte varför vi ska diskutera en massa samma ämnen fast i omröstningstrådar hade det vart bara rösterna som gilldes hade det varit en annan sak. Då är det ju lite mer statistik. Tävlingen borde istället ha hetat "Skapa de mest meningslösa diskussionerna och vinn."
Svar på tråden Tycker du också att omröstningstävlingen är löjlig och felformulerad?