Inlägg från: hernameispekka |Visa alla inlägg
  • hernameispekka

Tycker du också att omröstningstävlingen är löjlig och felformulerad?

Jag håller med. Så jag kan ju hjälpa dig här lite och skriva massa i ren protest ;)

• hernameispekka
    363 skrev 2011-01-30 12:24:35 följande:
    Ja det skulle vara ganska häftigt om man nu skulle orka. Dock tvivlar jag på att en sådan här tråd skulle vinna. Även om vi hade flest inlägg så skulle de säkert säga att vi ändå inte ville ha priset och tyckte tävlingen var dum så vi får inget!:P
    Fast det låter som att de då inte håller vad de lovar. Vi går ju inte Off Topic om vi klagar eftersom det är det tråden handlar om så vi följer ju faktiskt alla regler :P
  • hernameispekka
    turbovampyria skrev 2011-01-30 12:26:03 följande:
    Det skulle ju nästan vara perfekt. Jag kan leka ett skepp kommer lastat ett tag Skrattande
    Jag med, men vi får se till att hålla oss on topic tror jag dock :P
  • hernameispekka
    363 skrev 2011-01-30 12:34:58 följande:
    Kanske inte!
    Men hur tycker ni tävlingen skulle varit då?
    Det mest rimliga i en omRÖSTNINGstävling vore ju självklart att räkna röster :P
  • hernameispekka
    turbovampyria skrev 2011-01-30 12:48:18 följande:
     En del har hållt på väldigt länge.  En person som startar en tävling senare än de som startade när tävlingen började har ju inte ens samma chans att vinna som de som var med från början. Detta är ju också lite orättvist eftersom de då måste vara nästan mer aktiva. Borde de inte då ta bort ts inlägg och räkna statistiskt på hur många svar/inlägg man fått beroende på tid?
    eller att man tar antalet röster delat på antalet dagar omröstningen varit uppe. Då får man ju snitt med antal röster per dag :)
  • hernameispekka
    363 skrev 2011-01-31 00:06:04 följande:

Vi får väll se om de ändrar reglerna eller om de låter tävlingen vara kavr. Om inte annat så kanske vi kan komma fram till några nya förslag inför kommande tävlingar.
    Vi har hittils iaf konstaterat

*Omröstningstrådstävling är flest röster=vinnare
    *Ska man räkna inlägg så borde inte TS egna räkna då man själv kan skriva hur många som helst.
    *Endast en tråd per person
    *Antal röster delat med antal dagar så det inte blir orättvist för att man missar starten.
    *Bättre formulerade tävlingsregler ifrån början

Sen självklart regler för osportslighet, men antar att BT har några regler för vilket uppförande som är okej överlag och inte.

Kommer ni på mer saker?

Det låter perfekt :)
  • hernameispekka
    363 skrev 2011-01-31 00:27:08 följande:
    JA men då är det ju inte puffarna i sej som bedömms utan ändå hur många röster man lyckats få. Tror folk ganska fort skulle tröttna på en tråd där TS bara puffade och då strunta i att rösta i den.

Men du har rätt det skulle bli ett problem det med men det skulle bli mindre orättvist iaf.
    Mm, och mer än 3 inlägg i rad eller något av samma person skulle kunna leda till diskvalifikation. Då slipper man evighetspuffandet :)
Svar på tråden Tycker du också att omröstningstävlingen är löjlig och felformulerad?