• 363

Tycker du också att omröstningstävlingen är löjlig och felformulerad?

turbovampyria skrev 2011-01-30 12:48:18 följande:
     En del har hållt på väldigt länge.  En person som startar en tävling senare än de som startade när tävlingen började har ju inte ens samma chans att vinna som de som var med från början. Detta är ju också lite orättvist eftersom de då måste vara nästan mer aktiva. Borde de inte då ta bort ts inlägg och räkna statistiskt på hur många svar/inlägg man fått beroende på tid?
    Jo någon sådant vore ju bra, då blir det ju inte den med minst liv och mest dödtid som vinner!
  • 363
    turbovampyria skrev 2011-01-30 12:44:16 följande:
    Håller med ang rösträkningen.
    Ja för inläggsräkningen är bara löjlig!
  • 363
    hernameispekka skrev 2011-01-30 12:51:44 följande:
    eller att man tar antalet röster delat på antalet dagar omröstningen varit uppe. Då får man ju snitt med antal röster per dag :)
    Det var en himla smart idé för ingen röstar väll i en tråd som hamnar om ett ämne man tycker är tråkigt eller oviktigt?!
  • 363
    turbovampyria skrev 2011-01-30 12:52:47 följande:
    Jag har märkt det. Jag blev nästa chockad när jag kom in på forumet och såg alla omröstningstrådar. Trodde nästa alla hade blivit grymt uttråkade tills jag såg tävlingen, då förstod jag.

Tror att en del missuppffattade och trodde de skulle starta så många omröstningstrådar som möjligt för att vinna. Det var nog därför så många omröstningar poppade upp.
    JAg gjorde 2 på en gång för att se vilken som blev mest populär.:) Så jag är väldigt skyldig till nedlusningen jag med. Tror det också beror på den dåligt ormulerade texten.
  • 363
    Snigel Bee skrev 2011-01-30 12:55:35 följande:
    Tkr inte att detta skulle vara en bra lösning alls. För på tex den som ligger 1a så frågar ju TS en MASSA följdfrågor som så uppenbart bara för att skapa inlägg och inget annat. Och ska man då ta bort TS inlägg så har man ju fortfarande kvar d meningslösa svaren som frågorna skapat. Alltså så har TS sj kunnat påverka sin chans att vinna på ett helt avgörande sätt.  
    Tkr att omröstningstävlig ska inte vara nåt annat än just det. Flest antal röster vinner.
    Där har du ju en poäng! FÖr alla meningslösa frågor ger ju meningslösa svar!
  • 363
    turbovampyria skrev 2011-01-30 12:58:07 följande:
    De startade nog också tävlingen eftersom de ville öka aktiviteten på forumet plus att locka till sig fler medlemmar.
    Antagligen men varför måste det då just vara i omröstningstrådar?
  • 363
    jkbr skrev 2011-01-30 12:55:48 följande:
    haha ja löjligt är det
    Verkligen! Välkommen till klubben.:)
  • 363
    turbovampyria skrev 2011-01-30 13:07:33 följande:
    Troligtvis eftersom en omrötning ställer frågor som man kanske inte vanliga fall vågar fråga i vanliga forum tillägg. Det kunde ju röra sig om vad som helst. Däremot har det inte blivit så nu.
    Så kan det ju vara, men nu har det bara blivit massa skit.
    Nej finns mycket som borde förbättras. 
  • 363
    turbovampyria skrev 2011-01-30 13:14:10 följande:
    Det ska inte stå tillägg utan inlägg.
    förstod det;)
  • 363
    MrsGranath skrev 2011-01-30 15:06:20 följande:
    Kan inte annat än hålla med typ alla föregående talare....
    Vi får hoppas att de tar sitt förnuft till fånga och ändrar tävlingsreglerna igen!
  • 363
    sotast skrev 2011-01-30 13:37:59 följande:
    Precis!
    Det ends som TS inte kan påverka är antalet röster som andra lägger. Det so är så himla korkat formulerat är ju att det är tråden som  skapar flest diskussioner som vinner. Flest inlägg innebär ju inte störst diskussion. Urdum tävling!
    Precis det är het urdumt att man ska kunna sitta och skriva hälften av inläggen själv och ändå vinna! 
  • 363
    darkHorse skrev 2011-01-30 18:59:37 följande:
    Jag håller absolut inte med om att man inte går hit för att debattera, bara att man bör hålla sig på rätt ställe med rätt diskussion kanske
    I varje fall lockar miljoner mesiga omröstningar varken besökare som vill ha tips på kläningsform eller de som vill debattera brudöverlämning. Visst är det bra med ett aktivt forum, men kvalitet går ändå före kvantitet. Jag upplever att kvaliteten på forumet i form av seriösa, välformulerade trådstarter har sänkts senaste tiden.
    Det börjar verkligen bli lite familjelivskänsla över siten. Väldigt tråkigt tycker jag då det annars har varit bra stämmning här.
  • 363
    darkHorse skrev 2011-01-30 19:02:06 följande:
    För övrigt tycker jag fortfarande att det är otroligt talande att priset i deras första tävlining är ett smink-kit. Det spelar ingen roll om de påstår att siten visst är till för brudpar, allt de gör motsäger ju detta och är inriktat på typiskt puttinuttiga brudar. Döp om det till Brudtorget om det är det ni vill ha!
    Blir väldigt tjejinriktat ja även det lite tråkigt, hade varit bättre med en jämnställd tävling. Nej denna tävlingen är under all kritik.
  • 363
    Mace skrev 2011-01-30 16:32:09 följande:
    Har stört mig på de här trådarna i flera dagar och nu såg jag tävlingen bakom det hela. Vilket otroligt bra sätt att skrämma bort folk från Bröllopstorget. Det här är ju inte ett forum man går till för att debattera, hit går man ju får att få råd och tips. Alla dessa omröstningstrådar är ju tok-ointressanta och tar bara upp en massa onödig plats.

Tävlingsvillkoren var dessutom urdumma. Jag undrar om det ens är tillåtet att ha en tävling med så svaga regler, det brukar krävas att man har tydligt formulerade tävlingsvillkor för att lotteri-inspektionen skall godkänna det hela.  
    Känns som en väldigt ogenomtänkt och oproffsig tävling överlag.
    Plus att regler läggs dit efteråt. En riktig flopp då alla medlemmar hatar den!
  • 363
    NeutronStar skrev 2011-01-30 20:35:08 följande:
    Förstår inte vad folk klagar på. De har ju förklarat reglerna från början, bara att rätta sig efter dem.
    Nej det förtydligade dem senare ifrån början var det väldigt lätt att feltolka. De flesta antog nog att omröstningstävling betyder den med flest röster vinner.
  • 363
    NeutronStar skrev 2011-01-30 20:45:28 följande:
    Dagen efter hade väl alla fortfarande tid att skapa en ny omröstning..?  Jisses, det är bara en tävling. Det är fortfarande de som äger bröllopstorget som bestämmer... Obestämd Life sucks sometimes,  deal with it.
    Det gör vi, men då de så gärna vill skapa diskussioner så är det precis det vi gör.:) Självklart har alla en chans till det men känns det inte lite oproffsigt att skapa och lägga upp en tävling utan klara regler?
  • 363

Vi får väll se om de ändrar reglerna eller om de låter tävlingen vara kavr. Om inte annat så kanske vi kan komma fram till några nya förslag inför kommande tävlingar.
    Vi har hittils iaf konstaterat

*Omröstningstrådstävling är flest röster=vinnare
    *Ska man räkna inlägg så borde inte TS egna räkna då man själv kan skriva hur många som helst.
    *Endast en tråd per person
    *Antal röster delat med antal dagar så det inte blir orättvist för att man missar starten.
    *Bättre formulerade tävlingsregler ifrån början

Sen självklart regler för osportslighet, men antar att BT har några regler för vilket uppförande som är okej överlag och inte.

Kommer ni på mer saker?

• 363
    hernameispekka skrev 2011-01-31 00:07:02 följande:
    Det låter perfekt :)

Så bra!

Vi kanske ska utnämna oss själva till tävlingsordnar kommitté?!Flört

• 363
    hernameispekka skrev 2011-01-31 00:22:23 följande:
    Eller hur. Fast då hade folk puffat sina trådar hela tiden för att den skulle synas :P
    JA men då är det ju inte puffarna i sej som bedömms utan ändå hur många röster man lyckats få. Tror folk ganska fort skulle tröttna på en tråd där TS bara puffade och då strunta i att rösta i den.

Men du har rätt det skulle bli ett problem det med men det skulle bli mindre orättvist iaf.
  • 363
    hernameispekka skrev 2011-01-31 00:35:16 följande:
    Mm, och mer än 3 inlägg i rad eller något av samma person skulle kunna leda till diskvalifikation. Då slipper man evighetspuffandet :)
    Precis smart regel! Då skulle det förhoppningsvis vara lite mer sport i tävlingen.:)
Svar på tråden Tycker du också att omröstningstävlingen är löjlig och felformulerad?