• vår2011

vad har man under? gördel eller annat?

Har en liten putmage som jag gärna vill gömma under klänningen.
    Vad är bekvämast och vad blir snyggast om man har en axelbandslös klänning?
    Är gördel obehagligt eller ska man ha en sån där "kroppsstrumpa" istället?
    Vart har ni köpt era gördlar eller liknande?

Ps. magen är inte enorm, men vill platta till den så gott det går!

• Svar på tråden vad har man under? gördel eller annat?
  • förlovadflicka

Har rätt platt mage själv men skulle jag haft nåt skulle jag nog haft korsett :) 

• Aniara4

Min putmage är inte direkt liten, så för mig blir det en riktigt präktig gördel.
    Funderar på en sån här: www.evans.co.uk/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay&viewAllFlag=&langId=-1&storeId=12553&catalogId=33054&parent_category_rn=&categoryId=226064&productId=1747435
    eller kanske en www.debenhams.com/webapp/wcs/stores/servlet/prod_10001_10001_158010175386_-1~Lingerie~Shapewear+%26amp%3B+control+lingerie

Sen kommer jag att smita in på toaletten på hotellet och byta om undertill tror jag... om vi inte är för trötta för att bry oss vid det laget!

• Sebastiána
    Aniara4 skrev 2011-01-30 23:20:29 följande:
    Min putmage är inte direkt liten, så för mig blir det en riktigt präktig gördel.
    Funderar på en sån här: www.evans.co.uk/webapp/wcs/stores/servlet/Pro...
    eller kanske en www.debenhams.com/webapp/wcs/stores/servlet/p...

Sen kommer jag att smita in på toaletten på hotellet och byta om undertill tror jag... om vi inte är för trötta för att bry oss vid det laget!
    Jag skulle i så fall valt nummer 1. Den andra verkar krånglig att få av när man ska på toa, om det inte är knäppning i grenen såklart.
  • EhjärtarF
    Aniara4 skrev 2011-01-30 23:20:29 följande:
    Funderar på en sån här: www.evans.co.uk/webapp/wcs/stores/servlet/Pro...
    eller kanske en www.debenhams.com/webapp/wcs/stores/servlet/p...

Jo men hur ska du kunna kissa?? Det är mitt största problem hahahaha
    jag ska nog leta efter "strumpa" som man trär endast över magen, o sen en håll in trosa.
    För att ha korsett på klänningen o sen en korsett/strumpa som går upp över magen, det kommer ju bara inte funka att gå o kissa 
    3 september 2011
  • Aniara4

Den andra har tydligen knäppning i grenen.

• Aniara4

Nackdelen med nummer 2 är att den har axelband - kan iofs vara en fördel att den inte rullar ner, men det krävs att man har en klänning med axelband också och det vet jag inte än om jag ska ha.

• Skumboll

Jag har köpt mig en spanx, fungerar faktiskt bra. Men inte känner man sig särskilt sexig inte....

• Sebastiána
    Zia 20090618 skrev 2011-01-31 10:40:46 följande:
    Usch, tyvker det verkar himla besvärligt med heltäckande även nedtill. Man måste ju på toaletten ett par ggr under dagen, är väl nog besvärligt med brudklänning många gånger? Nej, jag tror det får räcka med en "midjeformare", typ en sån från Twilfit. 
    www.twilfit.se/provrummet/forma-kroppen.php

Jag har en sån och man blir en storlek smalare i midjan, men jag använder den inte så ofta eftersom den syns igenom kläderna (inte färgen med kanterna). Annars har funderat på att ha en sån under brudklänningen. Ska testa om det funkar.
  • Zia 20090618

Jo jag har också en, min börjar dock bli alltför välanvänd att jag nog måste köpa en ny snart ändå ;) Tycker också att den ofta syns igenom just vid skenorna, men för min del spelar det ingen roll då det omöjligt kan synas genom min klänning.. 
    Jag testade med måttbandet och just när det gäller centimeter blev det inte så stor skillnad, allt omfördelades bara mest.. Får se hur jag gör, kanske måste ha en mindre storlek ;) 

• Jeliqa

Om det är magen och midjan du vill forma så skulle jag nog köpt en waspie. Jag har en som är väldigt bra och plattar till lagom mycket. 
    De är dock inte särskilt bekväma så man måste vänja sig vid dem. 

• Aniara4
    Zia 20090618 skrev 2011-01-31 10:40:46 följande:
    Usch, tyvker det verkar himla besvärligt med heltäckande även nedtill. Man måste ju på toaletten ett par ggr under dagen, är väl nog besvärligt med brudklänning många gånger? Nej, jag tror det får räcka med en "midjeformare", typ en sån från Twilfit.
    Klarar man sig med det är det ju bra, mitt problem är att jag har väldigt breda höfter och lite hängmage (har gått ner 23 kilo) samtidigt som midjan är rätt smal redan, dessutom har jag stora lår som skaver, så jag behöver verkligen något som går ner över benen.

Jag har beställt och fått den från Evans i två storlekar och den större passade precis nu så jag hoppas den andra ska vara lagom efter sommaren. Den funkade jättebra, drog in några centimeter och fastade till gungfläsket (jag har ju som sagt gått ner rätt mycket och har blivit lite lös i konturerna! Tyst). Nackdelen var att den lätt rullade ner sig i ryggen. Det kan funka att klämma fast den under bh:n.

Dessutom kan den bli lite knepig vid toabesök, att få av den var visserligen inga problem men när den skulle på var det lite brottningsmatch!
  • loluna

En body med avtagbara axelband :) Chantelle har sådana t.ex.
    Korsett är också bra, men då får inte tyget i brudklänningen vara för tunn, för då syns "skenorna" igom tyget.
    Annars får man lita på att klänningen håller in magen ;)

Svar på tråden vad har man under? gördel eller annat?