• Aniara4

vad har man under? gördel eller annat?

Min putmage är inte direkt liten, så för mig blir det en riktigt präktig gördel.
    Funderar på en sån här: www.evans.co.uk/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay&viewAllFlag=&langId=-1&storeId=12553&catalogId=33054&parent_category_rn=&categoryId=226064&productId=1747435
    eller kanske en www.debenhams.com/webapp/wcs/stores/servlet/prod_10001_10001_158010175386_-1~Lingerie~Shapewear+%26amp%3B+control+lingerie

Sen kommer jag att smita in på toaletten på hotellet och byta om undertill tror jag... om vi inte är för trötta för att bry oss vid det laget!

• Aniara4

Den andra har tydligen knäppning i grenen.

• Aniara4

Nackdelen med nummer 2 är att den har axelband - kan iofs vara en fördel att den inte rullar ner, men det krävs att man har en klänning med axelband också och det vet jag inte än om jag ska ha.

• Aniara4
    Zia 20090618 skrev 2011-01-31 10:40:46 följande:
    Usch, tyvker det verkar himla besvärligt med heltäckande även nedtill. Man måste ju på toaletten ett par ggr under dagen, är väl nog besvärligt med brudklänning många gånger? Nej, jag tror det får räcka med en "midjeformare", typ en sån från Twilfit.
    Klarar man sig med det är det ju bra, mitt problem är att jag har väldigt breda höfter och lite hängmage (har gått ner 23 kilo) samtidigt som midjan är rätt smal redan, dessutom har jag stora lår som skaver, så jag behöver verkligen något som går ner över benen.

Jag har beställt och fått den från Evans i två storlekar och den större passade precis nu så jag hoppas den andra ska vara lagom efter sommaren. Den funkade jättebra, drog in några centimeter och fastade till gungfläsket (jag har ju som sagt gått ner rätt mycket och har blivit lite lös i konturerna! Tyst). Nackdelen var att den lätt rullade ner sig i ryggen. Det kan funka att klämma fast den under bh:n.

Dessutom kan den bli lite knepig vid toabesök, att få av den var visserligen inga problem men när den skulle på var det lite brottningsmatch!
Svar på tråden vad har man under? gördel eller annat?